Treceți la conținutul principal

RECENZIE: E cineva la tine acasă de Stephanie Perkins

        Viața în Osborne devine din ce în ce mai complicată pentru Makani Young. A trecut mai bine de un an de la incidentul traumatic, care a dus la mutarea acesteia alături de bunica ei în orășelul din Nebraska. Cu toate că și-a făcut prieteni, a avut parte și de-un fling care a condus la ceva mai mult, Makani încă se gândește la episodul  care a condus-o în acest punct. Dar asta nu e tot. Viața armonioasă din Osborne este înnegurată de o crimă, victima fiind o adolescentă populară care mergea la același liceu ca Makani. Toate suspiciunile se îndreaptă spre Ollie, adolescentul retras, outsiderul liceului, dar și băiatul care a cucerit-o pe Makani. Lucrurile se complică din ce în ce mai tare când are loc a doua crimă, lucru ce confirmă că Osborne trebuie să facă față unui criminal în serie.


„Trecuse atât de mult timp de când Makani nu mai simțise o fericire pură, neștirbită de nimic, încât uitase că, de multe ori, poate durerea la fel de mult ca tristețea. Declarația lui îi străpunse inima, precum un cuțit aruncat cu dibăcie. Era genul de durere care o făcea să simtă că trăiește.”

E cineva la tine acasă este cel de-al doilea roman citit de mine semnat de Stephanie Perkins, primul fiind Anna și sărutul franțuzesc, un roman romance young adult care mi-a plăcut. De data aceasta, Stephenie Perkins și-a schimbat genul la 180 de grade (și nu 360, pentru că  și-aici romance-ul joacă un rol important), scriind un roman care se află la  granița YA-ului, cu cea thriller/horror. 
Povestea funcționează ca un slasher adus în actualitate, care mi-a amintit de franciza Scream, în care adolescenții trebuie să facă față unui criminal în serie, să urmărească tiparul acestuia și să-l demascheze. Makani Young împreună cu prietenii ei trebuie să supraviețuiască în micul orășel, gândindu-se dacă ar intra sau nu în tiparul criminalului în serie și-n același timp să se lupte cu propriile secrete, posibila conexiune între ei și victime. În același timp Makani se află într-o situație neobișnuită, fiind singura care a avut o relație cu Ollie, care este văzut ca primul suspect. 
Mi-a plăcut foarte mult că există diversitate în ceea ce privește personajele și orientarea lor sexuală. Structura romanului și perspectiva narativă m-a făcut să citesc cartea repede. Scenele de crimă au fost descrise într-un mod bizar, care a ajutat în extinderea misterului în ceea ce privește tiparul criminalului. Relația dintre personaje mi s-a părut altfel, am apreciat foarte mult că între personajul principal și prietenii ei au existat interacțiune și nu au fost doar „anexe” pentru narațiune. La fel și-n cazul relației romantice, abordarea a fost diferită, pentru că atât cititorul, cât și personajul principal, are dubii în privința nevinovăției acestuia. 
Din punctul meu de vedere, deznodământul ar crea o oarecare controversă sau mai bine zis, te-ar pune pe gânduri, pentru că un astfel de motiv pentru un lanț de crime eu n-am mai întâlnit. Încă sunt indecis, dacă am fost plăcut surprins sau nu, pentru că într-adevăr motivul și identitatea criminalului m-a pus pe gânduri. 


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Despre finalul Serialului The Vampire Diaries

Cu fiecare serial care se sfârșește mă simt din ce în ce mai secătuit de tinerețe, pentru că serialul de față am inceput să-l urmăresc încă de la primul sezon. Aveam de gând să public această postare exact după ce am vizualizat live episodul, dar nu am reușit să o finalizez din pricina tuturor sentimentelor pe care mi le-a transmis acest episod. Cu acest ultim episod pot confirma că ne-am întors la emoțiile primelor sezoane de aur. Micul joc oferit de Katherine și întoarcerea ei în serial ca antagonistă, pe care nu ai cum sa nu o îndrăgești și s-o urăști în același timp, l-am așteptat de foarte mult timp. Surpriza este că episodul nu a fost previzibil. Nu cred că sunt singurul care bănuia că Bonnie va muri, însă creatorii au ales altceva. Bonnie si-a regăsit încrederea și a salvat orașul împreună cu un alt personaj care a ademenit-o pe Katherine direct în bătaia flăcărilor iadului. Cred că replica ,,fight, love" a lui Enzo ne-au trezit sentimentele, iar când am

O serie de evenimente nefericite 1: Înneguratul început de Lemony Snicket Recenzie

Puteți comanda  romanul    de pe  Librăria Online Libris . Găsiți multe  c ărți de beletristică   și aveți transport gratuit acum dacă comandați de cel puțin 30 de lei, dacă nu, plătiți doar 4,99 de lei transportul. „Dacă vă plac poveștile cu final fericit, atunci poate ar fi mai bine să vă apucați de altă carte. În aceasta, nu doar că lipsește finalul fericit, dar nu există nici măcar un început fericit, iar între început și sfârșit sunt puține momente fericite.      O serie de evenimente fericite este o serie de cărți,care te surprinde de la început prin tonul și avertismentul din incipit. Înneguratul început ne introduce în lumea conturată de narator care ne prezintă de la bun început că aceast univers nu va fi unul cu un final fericit și că dacă suntem învățați cu o astfel de poveste, ar trebui să ne oprim din citit și să ne apucăm de o altă carte. Pe mine acest lucru m-a intrigat și mai mult și am riscat, asumându-mi acest avertisment.     Primul volum al seriei începe

De ce mă întrebați?

      Într-adevăr, lumea a luat-o razna și iubirea stă ascunsă printre colțurile lumii, de parcă existența ei ne-ar consuma. Putem fi de acord cu faptul că iubirea nu-i ușoară și că perioada dragostei este nedeterminată, dar dragostea nu este o știință sau vreo boală cu toate că ne putem scrie fiecare o rețetă când apar simptomele: fluturi în stomac, vise, atingeri și priviri pătrunzătoare. Reveria este benefică, dar nu visând la iubire ajungem să avem parte de ea, ci acționând.         Problema oamenilor din prezentul nostru este că nu mai acționează, oamenii nu mai speră și uneori ajung chiar să nu mai viseze. Nu condamn în totalitate această întorsătură pentru că adevărul este în fața ochilor noștri. Chiar și profa mea genială de latină mi-a dat dreptate, când am avut de făcut încă un eseu despre al 99-lea scriitor latin, care vorbea despre iubirea lui. Analizând fragmentele operei, mijloacele stilistice și sentimentele dăinuitoare, am ajuns să termin eseul mai spre seară. Citi