Treceți la conținutul principal

RECENZIE: Sadie de Courtney Summers Recenzie

„O poveste care începe, la fel ca multe alte povești, cu moartea unei fete.”

După moartea surorii ei, Sadie este hotărâtă să afle adevărul, chiar dacă acest lucru poate rezulta în comiterea unei noi crime. Aceasta se simte vinovată de moartea lui Mattie și în același timp e conștientă că sora ei nu ar fi ultima sau prima victimă a acestui monstru. Primul pas făcut pentru inițierea misiunii a fost ca la rândul ei, Sadie să dispară, să își ia o mașină și să refacă scenariul dispariției și crimei comise în orășelul din Colorado, Cold Creek. 
Pentru ea această călătorie nu este una inițiatică, ci revelatoare, având în vedere că la doar nouăsprezece ani aceasta a avut mai mult un rol de mamă pentru Mattie, decât ca soră. Refacerea scenariului crimei îi provoacă suferință, iar răzbunarea din ce în ce mai certă, dar ceea ce nu știe tănăra este că cineva din urmă o caută și încearcă din răsputeri să o găsească și că dispariția și inițiativa ei de a căuta criminalul va fi expusă în mediul online.

„Mi-am dat seama destul de devreme că, în materie de iubire, nu prea conteaza de cine te îndrăgostești. Pentru că eu una mă îndrăgosteam, chiar și un pic, de oricine era dispus să mă asculte.”

”Iubirea este un lucru derutant și complicat. Poate inspira altruism, egoism, cele mai mari realizări dintr-o viață de om, dar și cele mai grave greșeli. Poate aduce oamenii împreună și la fel de ușor îi poate îndepărta. Iubirea ne pune în mișcare.”



Romanul scriitoarei Courtney Summers, cu toate că este catalogat pentru un anumit segment de vârstă, m-a surprins prin structură și prin alegerea și abordarea mai multor teme șocante, inițiind cititorii tineri atunci când vine vorba de nuanțele întunecate ale naturii umane. Sadie este un roman Yound Adult cu nuanțe thriller, cu o structură diferită, chiar inedită (în timpul lecturii mi-am amintit de stuctura romanului Cele 13 motive, iar ca desfășurare și relații între personaje, romanul mi-a amintit de Obiecte ascuțite). Povestea celor două surori este prezentată pe două planuri, firul narativ fiind narat din perspectiva lui Sadie, dar și printr-un podcast, care urmărește dispariția tinerei. Prin această structură, ajungem să cunoaștem mai multe despre călătoria răzbunătoare a fetei înaintea multor personaje care sunt atașate de podcast și în același timp, această expunere online prezintă un alt mod de a investiga, asimila și conecta informațiile care au condus la moartea lui Mattie. 
Cu toate că romanul îți dă impresia că personajul principal este dominat de această dorință de răzbunare, pe parcurs mi s-a prezentat o altă latură a acestui act și anume să Sadie vrea să oprească acest lanț de abuzuri și crime. Romanul nu reprezintă doar un mister clasic, ci o luptă interioară, extinsă apoi spre o critică asupra societății, având în vedere că autoritățile nu reușiseră să prindă criminalul, tânăra încearcă să facă singură dreptate și să taie cumva răul de la rădăcini. 
M-a impresionat enorm viața acestor două surori, care nu trăiau într-un mediu neapărat plăcut. Familia lor era una disfuncțională, părinții nu erau prezenți, iar Sadie își asumase rolul de mamă pentru sora ei mai mică cu șase ani decât ea. La doar nouăsprezece ani Sadie era soră și mamă pentru Mattie, iar suferința provocată de pierderea acesteia, o transformă într-un înger răzbunător. Rănile nu o fac să se oprească din căutare, demonstrând că persoana de la periferie poate să schimbe atât. Finalul este un element extrem de important, deoarece reflectă realitatea crudă și anume că nu putem obține întotdeauna ceea ce ne dorim și că unele mistere nu pot fi scoase la suprafață în întregime. 




Nota: 9.5/10 
Titlu: Sadie
Autor: Courtney Summers
Editura: Leda Edge
Recenzie: Claudiu




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Despre finalul Serialului The Vampire Diaries

Cu fiecare serial care se sfârșește mă simt din ce în ce mai secătuit de tinerețe, pentru că serialul de față am inceput să-l urmăresc încă de la primul sezon. Aveam de gând să public această postare exact după ce am vizualizat live episodul, dar nu am reușit să o finalizez din pricina tuturor sentimentelor pe care mi le-a transmis acest episod. Cu acest ultim episod pot confirma că ne-am întors la emoțiile primelor sezoane de aur. Micul joc oferit de Katherine și întoarcerea ei în serial ca antagonistă, pe care nu ai cum sa nu o îndrăgești și s-o urăști în același timp, l-am așteptat de foarte mult timp. Surpriza este că episodul nu a fost previzibil. Nu cred că sunt singurul care bănuia că Bonnie va muri, însă creatorii au ales altceva. Bonnie si-a regăsit încrederea și a salvat orașul împreună cu un alt personaj care a ademenit-o pe Katherine direct în bătaia flăcărilor iadului. Cred că replica ,,fight, love" a lui Enzo ne-au trezit sentimentele, iar când am

O serie de evenimente nefericite 1: Înneguratul început de Lemony Snicket Recenzie

Puteți comanda  romanul    de pe  Librăria Online Libris . Găsiți multe  c ărți de beletristică   și aveți transport gratuit acum dacă comandați de cel puțin 30 de lei, dacă nu, plătiți doar 4,99 de lei transportul. „Dacă vă plac poveștile cu final fericit, atunci poate ar fi mai bine să vă apucați de altă carte. În aceasta, nu doar că lipsește finalul fericit, dar nu există nici măcar un început fericit, iar între început și sfârșit sunt puține momente fericite.      O serie de evenimente fericite este o serie de cărți,care te surprinde de la început prin tonul și avertismentul din incipit. Înneguratul început ne introduce în lumea conturată de narator care ne prezintă de la bun început că aceast univers nu va fi unul cu un final fericit și că dacă suntem învățați cu o astfel de poveste, ar trebui să ne oprim din citit și să ne apucăm de o altă carte. Pe mine acest lucru m-a intrigat și mai mult și am riscat, asumându-mi acest avertisment.     Primul volum al seriei începe

De ce mă întrebați?

      Într-adevăr, lumea a luat-o razna și iubirea stă ascunsă printre colțurile lumii, de parcă existența ei ne-ar consuma. Putem fi de acord cu faptul că iubirea nu-i ușoară și că perioada dragostei este nedeterminată, dar dragostea nu este o știință sau vreo boală cu toate că ne putem scrie fiecare o rețetă când apar simptomele: fluturi în stomac, vise, atingeri și priviri pătrunzătoare. Reveria este benefică, dar nu visând la iubire ajungem să avem parte de ea, ci acționând.         Problema oamenilor din prezentul nostru este că nu mai acționează, oamenii nu mai speră și uneori ajung chiar să nu mai viseze. Nu condamn în totalitate această întorsătură pentru că adevărul este în fața ochilor noștri. Chiar și profa mea genială de latină mi-a dat dreptate, când am avut de făcut încă un eseu despre al 99-lea scriitor latin, care vorbea despre iubirea lui. Analizând fragmentele operei, mijloacele stilistice și sentimentele dăinuitoare, am ajuns să termin eseul mai spre seară. Citi