Treceți la conținutul principal

Sub aceeasi stea de John Green Recenzie

    Hazel Grace este un miracol medical. La o vârstă fragedă a fost diagnosticată cu cancer de tiroidă, iar probabilitatea ca ea să ajungă să termine liceul era mică. Dar cu ajutorul unui medicament și a buteliei de oxigen, a reușit să supraviețuiască. La șaisprezece ani Hazel încearcă să pătrundă prin viață, cărând cu ea căruciorul cu butelia de oxigen, care o ajută să respire. Avantajul pe care-l avea era că a putut termina liceul mai repede și urmează cursurile unui colegiu. Se crede o bombă cu ceas, care ar putea răni pe oricine care s-ar apropia de ea. Preferă să nu iasă din casă, ci să citească iar și iar cartea ei preferată O durere supremă și să urmărească emisiuni de prost gust. Hazel ajunge să facă parte dintr-un grup de sprijin al persoanelor bolnave cu cancer. Grupul era condus de Franklin, iar din grup făcea parte și Isaac, unul din prietenii lui Hazel. Toți acești tineri au în comun boala necruțătoare, care la un moment dat îi va distruge...
    Augustul Waters este un băiat normal, doar din priviri. Nimeni nu și-ar fi dat seama că în loc de un picior el are o proteză. A fost un jucător de basket, care a rămas fără un picior după ce a fost diagnosticat cu cancer osos. La cererea prietenului cel mai bun Isaac, acesta merge împreună cu el la grupul de sprijin (prin Isaac, Hazel face cunoștință cu Augustus). Hazel îl convinge să citească romanul ei favorit și acesta este începutul relației de prietenie dintre cei doi. Băiatul începe să aibă aceeași pasiune față de roman și este la fel de nerăbdător ca Hazel să afle ce se întâmplă mai departe. Romanul preferat de cei doi se termină brusc și viețile celorlalte personaje sunt lăsate în aer, iar de autor se știe doar că s-a mutat la Amsterdam fără să anunțe dacă mai scrie sau nu vreo continuare  a cărții. Acesta e un prilej de a călători la Amsterdam, chiar dacă acesta ar fi ultimul lucru...



"-Va veni o vreme, am spus, când vom fi cu toții morți. Cu toții. Va veni o vreme când nu vor mai fi oameni rămași care să-și aducă aminte că ar fi existat vreunul și că specia noastră ar fi făcut vreodată ceva. Nu va mai fi rămas niciunul să-și amintească de Aristotel sau Cleopatra, darămite de tine. Tot ceea ce am făcut și am construit, și am scris, și am gândit și am descoperit va fi uitat, iar toate astea -am făcut un gest cuprinzător- vor fi fost în zadar. Poate că vremea asta se apropie sau că e la milioane de ani distanță, dar chiar dacă vom supraviețui prăbușirii sistemului nostru solar, tot nu vom supraviețui pentru vecie. A existat o vreme înainte ca organismele să fi avut conștiință și va exista un timp și după aceea. Și dacă inevitabilitatea uitării omenești te îngrijorează, eu te încurajez s-o ignori. Dumnezeu e martor că așa fac toți ceilalți."

Sub aceeași stea este un roman emoționant, delicat și dulce-amar pentru toate vârstele. Apărut în 2012, a avut un mare succes atât național, cât și internațional. Este o carte excepțional pentru că John Green creează personaje memorabile, de care te atașezi repede. Pe tot parcursul lecturării observăm diferite conflicte și destine imposibil de uitat. Ultima speranță a personajelor este dragostea, chiar dacă uneori acest lucru vine cu consecințe, dragostea rămâne ultima speranță.
Temele principale ale romanului sunt: moartea, inițierea și iubirea. Sunt romane în care se tratează tema bolii (cancerul), care degradează ființa umană, dar John Green a exploatat această temă într-un mod realist. Sub aceeași stea nu prezintă povestea de dragoste a unui cuplu diagnosticat cu cancer, ci dragostea în forma ei pură, ultima și singura care poate conta.  Printre aceste teme principale sunt strecurate și alte teme cum ar fi: familia, prietenia și călătoria. Familia este prezentată într-o situație de criză, atunci când unul din membrii familiei este bolnav de cancer la o vârstă fragedă. Prietenia și călătoria sunt temele care ajută personajele să treacă prin viață, să supraviețuiască.
Personajele din acest roman sunt memorabile. Hazel și Augustus sunt cele principale, dar cele secundare precum Isaac și ceilalți tineri din grupul de sprijin sunt importante pentru că au un impact asupra cititorilor. Mulți membri din grup n-ajung să supraviețuiască cancerului și în acest fel se demonstrează efemeritatea omului. Conflictul principal este între a trăi viața ca oricare alt adolescent și condiția fiecărui personaj bolnav cu cancer. Hazel este o supraviețuitoare, un personaj puternic, o fată inteligentă. Este conștientă că la un moment dat va muri și se exteriorizează de lume pentru că așa crede ea că cei dragi vor suferi mai puțin. Îl întâlnește pe Augustus, un alt bolnav cu aceeași condiție și este începutul unei prietenii. Relația celor doi evoluează de la o simplă lectură, la iubire. Ambii trec printr-o inițiere și sunt conștienți că trebuie să trăiască momentul. Un lucru impresionant, mai ales când iți imaginezi este faptul că Hazel nu poate respira singură, ci cu ajutorul unei butelii de oxigen pe care o cară cu ajutorul unui cărucior. Augustus este nevoit să meargă cu ajutorul unei proteze după ce îi este amputat un picior. Există o atmosferă tragică tot timpul, de un romantism pătrunzător. Te gândești la condiția personajelor și la viețile lor, la ce ar putea aduce ziua de mâine.
Recomand! Dacă vreți o poveste de dragoste specială vă recomand această carte. Vreți o adevărată luptă cu o boală necruțătoare?  Sunteți adolescenți, tineri, adulți? Citiți-o!

Nota: 10+/10
Titlu: Sub aceeași stea
Autor: John Green
Editura: Trei
Recenzie: Claudiu

@Carti Alese

Comentarii

  1. Foarte frumoasa recenzia. Am auzit pe Booktopia de cartea asta si am vrut inca de atunci sa o citesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce profund e citatul ala, imi place la nebunie. Adica imi place formatul cum faci tu recenzile, Claudiu. Foarte ingenios.

    RăspundețiȘtergere
  3. Şi mie mi-a plăcut citatul. Cartea pare chiar drăguţă. Frumoasă recenzie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Din cauza ta vreau sa o citesc si eu , sper sa pun mana pe ea cat mai curand .frumoasa recenzie

    RăspundețiȘtergere
  5. Ideea cartii este una tare profunda,prezentand o parte a lumii care este oarecum ocolita.Mi-a placut tare mult recenzia ta,cred ca a surprins unele dintre cele mai importante detalii are cartii,si de asemenea acel citat reprezinta un adevar .

    RăspundețiȘtergere
  6. ce program ai folosit pentru a edita poza cu quote-ul în română?

    RăspundețiȘtergere
  7. Impresionant și dureros ,frumos și bine interpretat(filmul)dar îmi lipsește curajul să citesc cartea....

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre finalul Serialului The Vampire Diaries

Cu fiecare serial care se sfârșește mă simt din ce în ce mai secătuit de tinerețe, pentru că serialul de față am inceput să-l urmăresc încă de la primul sezon. Aveam de gând să public această postare exact după ce am vizualizat live episodul, dar nu am reușit să o finalizez din pricina tuturor sentimentelor pe care mi le-a transmis acest episod. Cu acest ultim episod pot confirma că ne-am întors la emoțiile primelor sezoane de aur. Micul joc oferit de Katherine și întoarcerea ei în serial ca antagonistă, pe care nu ai cum sa nu o îndrăgești și s-o urăști în același timp, l-am așteptat de foarte mult timp. Surpriza este că episodul nu a fost previzibil. Nu cred că sunt singurul care bănuia că Bonnie va muri, însă creatorii au ales altceva. Bonnie si-a regăsit încrederea și a salvat orașul împreună cu un alt personaj care a ademenit-o pe Katherine direct în bătaia flăcărilor iadului. Cred că replica ,,fight, love" a lui Enzo ne-au trezit sentimentele, iar când am

O serie de evenimente nefericite 1: Înneguratul început de Lemony Snicket Recenzie

Puteți comanda  romanul    de pe  Librăria Online Libris . Găsiți multe  c ărți de beletristică   și aveți transport gratuit acum dacă comandați de cel puțin 30 de lei, dacă nu, plătiți doar 4,99 de lei transportul. „Dacă vă plac poveștile cu final fericit, atunci poate ar fi mai bine să vă apucați de altă carte. În aceasta, nu doar că lipsește finalul fericit, dar nu există nici măcar un început fericit, iar între început și sfârșit sunt puține momente fericite.      O serie de evenimente fericite este o serie de cărți,care te surprinde de la început prin tonul și avertismentul din incipit. Înneguratul început ne introduce în lumea conturată de narator care ne prezintă de la bun început că aceast univers nu va fi unul cu un final fericit și că dacă suntem învățați cu o astfel de poveste, ar trebui să ne oprim din citit și să ne apucăm de o altă carte. Pe mine acest lucru m-a intrigat și mai mult și am riscat, asumându-mi acest avertisment.     Primul volum al seriei începe

De ce mă întrebați?

      Într-adevăr, lumea a luat-o razna și iubirea stă ascunsă printre colțurile lumii, de parcă existența ei ne-ar consuma. Putem fi de acord cu faptul că iubirea nu-i ușoară și că perioada dragostei este nedeterminată, dar dragostea nu este o știință sau vreo boală cu toate că ne putem scrie fiecare o rețetă când apar simptomele: fluturi în stomac, vise, atingeri și priviri pătrunzătoare. Reveria este benefică, dar nu visând la iubire ajungem să avem parte de ea, ci acționând.         Problema oamenilor din prezentul nostru este că nu mai acționează, oamenii nu mai speră și uneori ajung chiar să nu mai viseze. Nu condamn în totalitate această întorsătură pentru că adevărul este în fața ochilor noștri. Chiar și profa mea genială de latină mi-a dat dreptate, când am avut de făcut încă un eseu despre al 99-lea scriitor latin, care vorbea despre iubirea lui. Analizând fragmentele operei, mijloacele stilistice și sentimentele dăinuitoare, am ajuns să termin eseul mai spre seară. Citi