Treceți la conținutul principal

Minunea de R. J. Palacio Recenzie

Mulțumesc pentru acest cadou bro'! :)

August Pullman putea fi un copil normal, dar nu e vina lui sau a părinților lui pentru situația lui. S-a născut cu o malformație la nivelul feței și acest lucru îi face pe ceilalți să se uite urât la el. Din cauza acestui lucru August nu a fost la școală și s-au ocupat părinții de educația lui. Anii au trecut, băiatul a înțeles că oamenii îl văd diferit chiar dacă în interior suntem toți la fel și își spune povestea înainte și după ce a hotărât să se ducă la școală pentru prima oară. Interviul a fost un succes și August a fost acceptat la o școală normală, în clasa a V-a. Directorul îl lasă pe mâna unor elevi să-l ajute să se integreze, doar că nu toată lumea poate să treacă peste defectul băiatului. Mulți nu știau că inițial arăta altfel și datorită operațiilor estetice s-a ajuns la chipul acceptabil al acestuia. Anul școlar reprezintă o provocare pentru el și pentru ceilalți. Nu durează mult până ce acesta începe să fie rănit și să descopere persoanele care de fapt nu-i sunt prieteni. August descoperă că atunci când ești rănit ajutorul poate veni de la o persoană care nu sperai. Întâlnirea cu Summer îl ajută. Ea este o fată frumoasă, admirată de mulți și de aceea mulți sunt șocați când la prânz această fată se așază la masa unde August stătea singur. Citiți pentru a afla deznodământul poveștii acestui băiat, care își poate schimba destinul.

"Și am început să plâng. Nu m-am putut abține. Șuvoiul de lacrimi era așa de gros, că abia mai puteam vedea, dar nu mă puteam șterge sub mască. Mă uitam după un locșor în care să dispar. Voiam o gaură în care să cad. O mică gaură neagră care să mă înghită."

"<<Măreția>>, scrie Beecher, <<nu constă în putere, ci în dreapta folosire a puterii... E măreț cel a cărui putere însuflețește mai multe inimi.>>"


Minunea este un roman, o strigare atât pentru tineri cât și pentru adulți. Subiectul cărții mi s-a părut real și trebuia explorat. Povestea lui August Pullman este una incredibilă, emoționantă. Pe tot parcursul cărții nu ai cum să nu empatizezi cu personajul principal sau cu celelalte personaje. Am avut multe surprize când citeam cartea și una este perspectiva narativă. Romanul începe cu perspectiva subiectivă a lui Augustus, dar pe parcurs descoperim că romanul este format din mai multe părți și mai multe perspective narative. Avem opiniile prietenilor, colegilor, a altor personaje și acest lucru este important. Avem partea surorii lui August și este important să aflăm cum gândesc celalte personaje, care au contact cu personajul principal. Condiția lui Augustus, născut cu un sindrom îngrozitor a schimbat și cursul altor vieți. Familia a făcut sacrificii, iar viața lui August s-a schimbat. 
Temele principale ale romanului sunt inițierea și condiția medicală a personajului principal. Cu siguranță sunt și alte teme anexate celor anterioare și acestea ar fi: familia și prietenia. Nu ai cum să fii insensibil când citești această carte. În primul rând este vorba despre judecată. Oamenii judecă de obicei de la prima privire chiar dacă nu sunt conștienți de viața persoanei pe care o judecă. Un lucru mărunt duce la durere, e ca și bulgărele de zăpadă care se face din ce în ce mai mare. Viața este imprevizibilă, dar în final totul va fi bine. Nu trebuie să ne pierdem speranța, pentru că ea moare ultima. Frumos scris, ușor de citit, romanul de debut al autoarei  R. J. Palacio îți garantează o adevărată experiență de viață.








Nota: 9.5/10
Titlu: Minunea
Autor: R. J. Palacio
Editura: Art (Arthur)
Recenzie: Claudiu

Comentarii

  1. Nu mi se pare cine stie ce cartea , adica sunt prea multe care au o poveste asemanatoare . Are ceva in plus cartea asta fata de restul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da. Nu-și plânge de milă personajul principal, iar structura e diferită. (:

      Ștergere
    2. Atunci inseamna ca trebuie sa-i acord o sansa

      Ștergere
  2. Pare emotionant. Am auzit multe despre Minunea si poate o voi citi intr-o zi

    RăspundețiȘtergere
  3. Wow ce ciudata pare cartea. Titlul si coperta nu imi plac absolut deloc, dar povestea pare emotionanta pana la lacrimi. adica se nasc zeci de copii cu malformatii si totusi nimeni nu-i ajuta. In carte sper ca finalul sa fie fericit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. YURIBLACK finalul este fericit! Am citit cartea si e foarte frumoasa! Va recomand cartea!

      Ștergere
  4. Am mai citit despre carte o data sau de dua ori si am stiut ca trebuie sa o citesc.Situatia lui August pare una oarecum des intalnita,aceea de a avea un defect fizic ,iar reactia personajelor din carte pare una identica realitatii.Din recenzia ta reiese,fata de alte lucruri, ca este o carte care trebuie neaparat citita ceea ce o sa si fac cu prima ocazie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Andreea gabriela Vasiel3 decembrie 2013 la 08:41

    Printre cartile citite de mine se afla si “Minunea”. M-a impresionat foarte mult povestea ta si mai ales hotararea parintilor tai de a te trimite la scoala. Acolo ti-ai facut prieteni noi sit e-ai distrat de minune cu ei. Tu ai fost personajul care mi-a placut cel mai mult pentru ca ai fost curajos tot timpul. Cu drag o mare admiratoare a ta, Andreea

    RăspundețiȘtergere
  6. Lucrurile interesantela aceasta carte sunt perspectivele multiple din care este vazuta situatia lui August. Adica se povesteste ce simte/cred el, dar si parerile altora din perspectiva lor.E draguta cartea, emotionanta si m-a facut sa ma intorc la coperta dupa terminarea ei, lucru pe care il fac la putine carti!

    RăspundețiȘtergere
  7. SI PANA LA URMA CARE ESTE SFARSITUL???

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre finalul Serialului The Vampire Diaries

Cu fiecare serial care se sfârșește mă simt din ce în ce mai secătuit de tinerețe, pentru că serialul de față am inceput să-l urmăresc încă de la primul sezon. Aveam de gând să public această postare exact după ce am vizualizat live episodul, dar nu am reușit să o finalizez din pricina tuturor sentimentelor pe care mi le-a transmis acest episod. Cu acest ultim episod pot confirma că ne-am întors la emoțiile primelor sezoane de aur. Micul joc oferit de Katherine și întoarcerea ei în serial ca antagonistă, pe care nu ai cum sa nu o îndrăgești și s-o urăști în același timp, l-am așteptat de foarte mult timp. Surpriza este că episodul nu a fost previzibil. Nu cred că sunt singurul care bănuia că Bonnie va muri, însă creatorii au ales altceva. Bonnie si-a regăsit încrederea și a salvat orașul împreună cu un alt personaj care a ademenit-o pe Katherine direct în bătaia flăcărilor iadului. Cred că replica ,,fight, love" a lui Enzo ne-au trezit sentimentele, iar când am

O serie de evenimente nefericite 1: Înneguratul început de Lemony Snicket Recenzie

Puteți comanda  romanul    de pe  Librăria Online Libris . Găsiți multe  c ărți de beletristică   și aveți transport gratuit acum dacă comandați de cel puțin 30 de lei, dacă nu, plătiți doar 4,99 de lei transportul. „Dacă vă plac poveștile cu final fericit, atunci poate ar fi mai bine să vă apucați de altă carte. În aceasta, nu doar că lipsește finalul fericit, dar nu există nici măcar un început fericit, iar între început și sfârșit sunt puține momente fericite.      O serie de evenimente fericite este o serie de cărți,care te surprinde de la început prin tonul și avertismentul din incipit. Înneguratul început ne introduce în lumea conturată de narator care ne prezintă de la bun început că aceast univers nu va fi unul cu un final fericit și că dacă suntem învățați cu o astfel de poveste, ar trebui să ne oprim din citit și să ne apucăm de o altă carte. Pe mine acest lucru m-a intrigat și mai mult și am riscat, asumându-mi acest avertisment.     Primul volum al seriei începe

De ce mă întrebați?

      Într-adevăr, lumea a luat-o razna și iubirea stă ascunsă printre colțurile lumii, de parcă existența ei ne-ar consuma. Putem fi de acord cu faptul că iubirea nu-i ușoară și că perioada dragostei este nedeterminată, dar dragostea nu este o știință sau vreo boală cu toate că ne putem scrie fiecare o rețetă când apar simptomele: fluturi în stomac, vise, atingeri și priviri pătrunzătoare. Reveria este benefică, dar nu visând la iubire ajungem să avem parte de ea, ci acționând.         Problema oamenilor din prezentul nostru este că nu mai acționează, oamenii nu mai speră și uneori ajung chiar să nu mai viseze. Nu condamn în totalitate această întorsătură pentru că adevărul este în fața ochilor noștri. Chiar și profa mea genială de latină mi-a dat dreptate, când am avut de făcut încă un eseu despre al 99-lea scriitor latin, care vorbea despre iubirea lui. Analizând fragmentele operei, mijloacele stilistice și sentimentele dăinuitoare, am ajuns să termin eseul mai spre seară. Citi