Berlin Zorii din Alexanderplatz - Cartea a doua de Fabio Geda & Marco Magnone Recenzie

Puteți parcurge recenzia Cărții Întâi „Berlin - Focurile din Tegel”, al blogului Cărți Alese aici.

Cartea a doua a Berlin-ului ne situează în continuarea aventurii personajelor noastre, nu după o diferență temporală îndepărtată de cea inițială. După ce au avut de luptat cu virusul necruțător, ce le-au luat părinții, cu condițiile dificile ale noii lumi, cât și la un conflict civil între grupurile berlineze, adolescenții vor avea de înfruntat o nouă primejdie, care le amenință existența. Vor începe un demers pentru a căuta sursa primejdiei și se vor antrena pentru a reuși să o înfrângă. Personal, am identificat un ritm mai alert decât în prima carte, a desfășurării evenimentelor, care a contribuit și mai mult la emoțiile lecturii. Pe cel de-al doilea volum l-am găsit cu mult mai prelucrat decât cel dintâi, cu mult mai mult suspans, iar personajelese situează într-o permanență stare de suspans, în privința viitoarelor fapte. Viața eroilor noștri este pusă în pericol, de această dată de o creatură, care se plimbă liberă și atacă locuitorii berlinezi.

„Cea mai mare panteră pe care am văzut-o vreodată, spuse Britta, desfăcându-și bratele ca să-i simulez dimensiunile. Chiar dacă e să vă spun drept, nu am văzut multe în viața mea. Dimpotrivă. Aceasta este prima. Dar era mare. Cu adevărat. Cât un munte. ”

„Doar când se aplecară să observe Alexanderplatz de sus, pe posul ce ducea la Palast der Republik, văzură ceva viu, ce se învârtea de colo-colo cu liniștea pe care o are deobicei cineva care se simte la el acasă. Un animal. Puternic. A cărui blană neagră, cu reflexe albăstrii, strălucea, învăluită de ultimele raze ale soarelui din acea zi de vară foarte călduroasă.”

Lucrurile devin cu mult mai serioase când unul dintre membrii devine victima fiarei și din păcate este rănit grav, iar prietenii săi îi găsesc trupul neînsuflețit fără să-l mai poată salva. Pentru a doua oară, singura soluție salvatoare devine o alianță a grupurilor berlineze pentru înfrângerea bestiei nemiloase. Am apreciat că și de această dată, ambii autori au explorat latura lăuntrică a personajelor, mai exact asupra zbuciumului lor sufletesc dar și asupra temerilor, gândurilor și a neliniștirilor

Titlu: Berlin Zorii din Alexanderplatz
Autor: Fabio Geda & Marco Magnone
Editura: Corint Junior