Legenda de Marie Lu Recenzie

Legenda prezintă Vestul Americii care este într-o perioadă continuă de război. Vorbim despre un viitor în care partea de Vest a Statelor Unite devine Republică și luptă împotriva presiunilor coloniilor existente și a stării de carantină care este permanentă. În Los Angeles, June este o rebelă în limitele posibile. Escaladarea unei clădiri nu-i poate strica reputația pentru că la examenul care decide destinul fiecărui tânăr a luat punctajul maxim ceea ce este rar. June este nerăbdătoare să-și termine studiile și să facă parte din armata Republicii ca și fratele său. În cealaltă parte avem un altfel de rebel. Day face parte din partea joasă a societății. Nu a promovat examenul și în ochii săi oamenii Republicii sunt niște monștri. Comportamentul său depășește orice limită a curajului și este căutat de autorități de o lungă perioadă, dar în final ceea ce-și dorește Day cel mai mult este să-și protejeze familia de virus, de autorități, de această viață dezastruoasă.
        Două perspective opuse, June și Day au păreri diferite despre statul lor, dar când viețile lor se întrepătrund, abia atunci amândoi vor descoperi adevărul...

"Fiecare zi înseamnă o nouă serie de douăzeci și patru de ore. Fiecare zi înseamnă că totul e posibil din nou. Trăiești în prezent, mori în prezent, iei totul așa cum vine în fiecare zi. (...)
-Încerci să pășești în lumină."

Dacă ar trebui să descriu Legenda cu un singur cuvând acesta ar fi adrenalină. Universul propus de Marie Lu este promițător și mă face să mă atașez de acest univers distopic la fel de mult cum a făcut Suzane Collins cu Jocurile Foamei.
Ceea ce a avut să puncteze Marie Lu cu acest prim volum în Trilogie este acțiunea. Avem foarte multă acțiune și romanul se citește într-un ritm alert. Sunt foarte curios de ce conflicte avem parte în celelalte cărți. Un mic avertisment primit din acest prim volum din trilogie este că Marie Lu are curajul să spună adio personajelor. Tragismul este destul de prezent în roman și cred că și pe viitor alte personaje vor muri.
Personajele principale au fost bine conturate și mi-a plăcut că la început personajele împărtășesc opinii diferite în mai toate aspectele posibile. Narațiunea este continuă și este realizată de Day și June. Nu știu dacă în ediția originală fontul diferă în cele două perspective, iar dacă nu, vreau să subliniez că schimbarea fontului a fost o idee foarte bună (mulțumiri editurii). Relația sau partea romantică a fost mai subtilă, ceea ce a lăsat acțiunea să fie în prim plan, să se consume, iar acest lucru lasă personajelor mai mult timp să respire și să realizeze că au fluturi în stomac.
Problemele Republicii sunt foarte multe. Descoperim pe parcurs sursa situației de criză și faptul că există și alte state numite colonii. Sunt curios dacă se vor implica pe viitor în vreun război mondial (China a fost menționată în carte).

Titul: Legenda
Autor: Marie Lu
Editura: Editura Booklet