Daca as ramane 2: Where she went de Gayle Forman Recenzie/ Dacă te-aș găsi Recenzie

"Mâinile ei erau înghețate cum erau dintotdeauna, așa că le-am încălzit cum am făcut-o întotdeauna."

După ce ați citit și ultima pagină a cărții Dacă aș rămâne poate vă întrebați dacă există o contiunare, iar răspunsul este da. Povestea se încheie în volumul 2 cu titlul Where She Went (Unde s-a dus, Unde a plecat...later editit: Dacă te-aș găsi). Povestea Dacă aș rămâne mi-a plăcut foarte mult (este o duologie, formată din două cărți). Primul volum este tragic, emoționant și dominat de o decizie. Mia trebuie să se decidă dacă viața merită trăită sau nu după cele întâmplate și doar o persoană a făcut-o să rămână. Acela a fost Adam.
În volumul 2 tonul este schimbat, există acea atmosferă melancolică după lucrurile întâmplate în volumul anterior și ce este interesant este faptul că avem parte de perspectiva lui Adam de această dată. După trei ani de la accidentul iubitei lui, acesta a devenit un star rock, bucurându-se de un imens succes, doar că membrii trupei lui, managerul se bucură de acest lucru, în timp ce Adam n-o poate uita pe Mia. Titlul, întrebarea Unde s-a dus? de data aceasta se referă la Adam și la frământările lui pentru Mia. După ce Mia a ieșit din comă era schimbată, tulburată. Relația lor s-a rupt fără niciun rămas bun sau vreo explicație. În acești trei ani Adam și-a concentrat toată tristețea și disperarea în compunerea versurilor, care i-au adus multe laude și fani. La rândul ei, Mia este o violoncelistă de succes, dar care își ascunde la rândul ei suferința și amintirile pe când era doar un suflet între două lumi. Dar cu o noapte înainte de începerea noului său turneu, Adam se află în New York și strâbătând străzile orașului ajunge să găsească afișul unui recital susținut de Mia...Își cumpără un bilet și asistă la recital, și văzând-o pe Mia după foarte mult timp își dă seama că asta este șansa lui, șansa să afle răspunsuri, dar îi este frică de ce poate urma. Chiar dacă Adam a fost discret și nu s-a lăsat văzut, stând printre ultimele rânduri, Mia trimite pe cineva după încheierea concertului să-l aducă în spatele scenei. Cei doi se reunesc, se privesc în ochi și asta este unica lor șansă de a aprinde flacăra ce era cândva de nestins.

"Ar fi fost mai simplu dacă muream. Nu e ca și cum aș vrea să fiu moartă acum, nu vreau. Am multe lucruri în viață, care îmi aduc satisfacere, lucruri pe care le iubesc. Dar câteodată, în special la început, era atât de greu. Și nu m-am putut opri să nu mă gândesc la faptul că era mai simplu dacă mă duceam cu ei. Dar tu -tu m-ai rugat să rămân. M-ai implorat să rămân. Ai stat lângă mine și mi-ai promis asemenea oricărui jurământ."

Povestea seriei, duologiei Dacă aș rămâne este una emoționantă, care te copleșește pur și simplu. Primul volum este ca o luptă contra cronometru, iar personajul principal este cu trupul în lumea materială și cu sufletul aproape de cealaltă lume și totul depinde de ea, dacă nu ați remarcat titlul primului volum. Cu o schimbare radicală, tristă, Mia nu la început parcă nu mai are pentru ce să trăiască. Pentru cariera la care mult visa, dar fără familia ei care să-i fie alături? Fiecare poate să îndrăgească această serie, să i se pară interesantă, chiar credibilă sau în alt caz să nu agreeze povestea în sine, dar într-un final fiecare nu știm ce alegeri sau ce reacții am avea dacă ne-am pune în postura Miei.
    În cazul de față, volumul 2 este o lectură neașteptată, pentru că de data aceasta tonul este schimbat, vocea naratorului este una masculină, care induce o stare melancolică. Aflăm reacțiile lui Adam, fostul iubit al Miei și ce urmări au fost după ce aceasta a suferit accidentul menționat anterior. Mia este schimbată, destinele amândurora sunt altele, dar iubirea poate continua? S-a pus accent pe New York și relația lor, iar Mia a avut curajul să-i mărturisească. Mia, care a decis să rămână, este schimbată, este chiar stranie, pentru că nu s-a detașat de părinții ei și încă mai crede că sunt prin preajmă. Pot considera acest lucru un motiv romantic, care sporește într-un fel misterul relației celor doi. În finalul poveștii spuse de Gayle Forman se dovedește că pentru iubire se merită să rămâi, iar viața merită trăită indiferent de schimbările apărute.

Titlu: Dacă aș rămâne 2 /Where she went
Autor: Gayle Forman
Editura: