Starters de Lissa Price Recenzie

În urma unui război cu arme biologice pornit în Pacific, populația Americii a scăzut drastic. Persoanele cu vârste cuprinse între douăzeci și șaizeci de ani au fost răpuse de armele biologice folosite în război, lăsând singuri copii, tineri și bătrâni. Cei tineri erau numiți Starters, iar cei în vârstă Enders. În categoria Starterilor se încadrează Callie, o fată de șaisprezece ai cărui părinți au fost răpuși de aceste arme, și care vrea cu disperare să-și apere fratele mai mic. Banca de Corpuri era o speranță pentru ea, o sursă de bani accesibilă. Acum, populația vârstnică (Enderii) se putea bucura de tinerețe dacă își închiriau un corp. Cei de la bancă implantau cu ajutorul acestui sistem conștiința, memoriile bătrânilor în corpurile gazdă pentru o perioadă determinată care putea dura zile, săptămâni sau chiar luni. Callie era tânără, frumoasă, o gazdă perfectă pentru cei de la bancă. La cea de-a treia închiriere a corpului său i se oferea o sumă impresionantă de bani, ceea ce era un vis pentru viața ei și a fratelui. Doar că după o perioadă de timp Callie își dă seama că persoana care-i închiriază corpul are intenții criminale...

La despărțire, m-a sărutat. N-a fost ca înainte. Povara minciunilor mele ne despărțea buzele ca un strat de ceară.

Starters e un roman de debut ingenios, care se citește ușor. M-a intrigat ideea romanului, care este futuristică și greu de imaginat. Personajul principal în primul rând luptă pentru familia ei (cât a mai rămas din ea), dar și pentru viitorul populației. Viitorul văzut din această perspectivă, a înmulțirii Băncilor de Corpuri, n-ar fi dus la armonie. Populația tânără era formată din tineri orfani, care apelau la violență, furt, pentru a se întreține.
   Acțiunea n-a lipsit, ceea ce e un lucru bun, se vede că autoarea nu intenționează să lungească lucrurile și să creeze o serie, ci o lume pe care ne-o putem imagina singuri. Iubirea nu putea lipsi, dar cuplul este bine fixat și nu se creează o dramă prea mare. Mi-a plăcut faptul că romanul n-a fost scris neapărat ca o distopie, ci ca un thriller-SF. În timp ce citești romanul îți dai seama că urmează o direcție precisă.
    Finalul este închis, cititorul poate fi mulțumit. Povestea Lisei Price nu se termină aici, scriitoarea încheie universul Starters cu volumul 2, care se numește Enders. Povestea este concepută ca o duologie. Ne vom bucura de volumul Enders anul acesta la Editura Trei! Mai multe nu vă spun, vă las singuri să descoperiți lumea Lisei Price.