Treceți la conținutul principal

Cărți, filme și seriale pentru Halloween 2018

Se aproprie acea perioadă a anului în care ne lăsăm pradă întunericului. Abia aștept să fac un maraton horror sau chiar un reading-binge cu ocazia Halloweenului. Acestea sunt recomandările noastre în materie de cărți, filme și seriale bazate pe cărți și nu numai.

Dacă vrei să începi să citești horror sau să vezi filme grozave care se încadrează în acest gen, cu Stephen King nu poți da greș. Multe filme horror apreciate sunt de fapt adaptări ale acestui scriitor. Ce-i drept, eu cunosc rețeta lui Stephen King. Scriitorul nu e darnic din prima, construiește tensiune, anticipare și apoi se „dezlănțuie” narativ.
Nu puteți da greș cu The Shinning (traumatizant și acum după ani și ani), Salem's Lot (o altă față, mult mai întunecată a strigoilor, atenție nu vampirilor!), 1408 (bazat pe o nuvelă, te va face să tresari de multe ori) sau chiar remake-ul IT (o carte monumentală, complexă care mi-a plăcut mult și acum e îmbrăcată în haine noi, aveți ediția de mai jos).


 Recomandarea mea principală în materie de Stephen King de anul acesta este romanul și adaptarea celor de la Netflix, Gerald's Game (Jocul lui Gerald), destul de proaspăt apărut pe platforma de streaming. Am tot zis că mă apuc de acest roman și am amânat să ma uit la film pentru că nu citisem romanul. Jocul lui Gerald va fi romanul pe care îl voi citi de Halloween :). 

     Despre Sabrina nu pot să vă spun foarte multe. Știu că erau reviste la chioșcuri cu și despre aventurile acesteia, avea o pisică neagră și era un fel de serial la TV pe care nu l-am văzut. Nu eram foarte întuziasmat când cei de la Netflix au anunțat producția, dar după ce a apărut posterul - Happy Birthday, Witch (haha) și trailerul, pot spune că urmează niște aventuri întunecate și m-a făcut să fiu nerăbdător. Sabrina ne va da fiori începând cu 26 Octombrie 2018.
„Aniversarea de 16 ani a unei vrăjitoare este un eveniment cu adevărat deosebit. Chilling Adventures of Sabrina este povestea Sabrinei Spellman (Kiernan Shipka), o adolescentă jumătate vrăjitoare, jumătate muritoare. Toată viața a așteptat cu sufletul la gură să împlinească 16 ani, dar evenimente neașteptate o forțează să aleagă între lumină și întuneric. Chilling Adventures of Sabrina este un serial original Netflix semnat de creatorii „Riverdale” (descriere preluată de pe cinemagia.ro).
     Abia aștept să apară acest serial/miniserie produs(ă) de Netflix, care este de fapt o adaptare modernă a romanului gotic semnat de scriitoarea Shirley Jackson. Aclamat chiar și de scriitorul mult-slăvit mai sus, Stephen King, acestă carte a apărut în anii 50' și este considerată una din cele mai bune narațiuni panormale ale secolului XX.
The Haunting of Hill House (Casa bântuită) redă povestea unor frați care au crescut în cea mai cunoscută casă bântuită din țară. Ajunși adulți, aceștia sunt reuniți de o tragedie de familie, care îi readuce în casă și îi pune în situația de a înfrunta fantomele trecutului. Seria este o complexă dramă de familie, care ia forma unei povești horror și care este regizată și produsă de Mike Flanagan, mintea din spatele unor producții precum Hush, Oculus, Gerald's Game” (descriere preluată de pe cinemagia.ro). 
Miniseria este disponibilă pe Netflix începând cu 12 Octombrie 2018.


Puteți vedea Halloween, chiar de Halloween. Vorbesc de filmul horror care se încadrează în categoria slasher și care a influențat alți producători să facă din ce în ce mai multe filme de acest gen. Halloween este o continuare a primului film cu același titlu și într-un fel ignoră celelalte continuări din serie. Actrița Jamie Lee Curtis se întoarce redobândindu-și statutul de Scream Queen și conduce o poveste ce răspunde la întrebarea „Ce s-a întâmplat 40 de ani după Halloween 1978?”. Filmul rulează în cinema de pe 19 octombrie și mie mi s-a părut atât un film pentru fanii acestei serii, cât și pentru cei noi care îl descoperă pe Michael Myers pentru prima dată.



Revenin la Stephen King...dacă nu ați reușit să vă apucați de serialul care are la bază univesul ficțional al scriitorului american. Serialul Castle Rock este produs de cei de la Hulu, dar distribuit în România de cei de la HBO și puteți vedea întreg sezonul pe platforma HBO Go.
Distribuția este una foarte interesantă pentru că întâlnim actuali și foști protagoniști din alte ecranizări ale scriitorului Stephen King. Din distribuție fac parte: André Holland, Caleel Harris, Melanie Lynskey, Bill Skarsgård (actualul Pennywise din remake-ul IT) Jane Levy (cunoscută pentru acest gen de filme în producții precum Evil Dead și Don`t Breathe) și Sissy Spacek (actrița care a portretizat-o pe Carrie în filmul original bazat pe romanul omonim).

   Din 2011 a devenit o tradiție să mă uit la American Horror Story un serial fenomen. L-am început de atunci și în fiecare an mă uit la câte o nouă poveste jucată de cele mai multe ori de aceeși actori. Vă puteți uita cronologic la sezoane sau le puteți lua pe sărite pentru că fiecare sezon are o poveste diferită. Dacă nu ați început să vă uitați la acest serial eu vă recomand să începeți cu primul sezon, Murder House, unul din cele mai bune după părerea mea. Primul sezon redefinește conceptul de casă bântuită și veți aprecia atât povestea cât și actorii talentați din distribuție. Momentan mă uit la sezonul de anul acesta (dar anul acesta am revăzut primul sezon), Apocalypse în care producătorii au legat poveștile și a fost fenomenal și nostalgic. Fiind la sezonul 8, această producție TV a ajuns să exploreze aproape tot ce ține de bizar și horror.

Slasher este o producție TV descoperită de mine de câțiva ani. Primul sezon a fost produs de canadieni și apoi conceptul a fost preluat de cei de la Netflix. Puteți să faceți binge pe Netlfix pentru că sunt disponibile ambele sezoane. La fel ca American Horror Story, sezonul 1 este intitulat The Executioner iar cel de-al doilea sezon Guilty Party, ceea ce înseamnă că prezintă povești diferite și puteți începe cu oricare. Serialul este acel gen de horror - slasher (după cum vă puteți da seama și din titlu) care urmărește și un mister. Dacă vreți să urmăriți ceva mai basic, nostalgic, puteți începe cu cel de-al doilea sezon.





Comentarii

  1. Mie nu-mi place deloc mă sperii, dar am citit recent IT și am fost foarte impresionată de stilul lui SK, așa că am decis că voi încerca să citesc măcar o carte pe an de la el (nu cred că mă ține inima să citesc SK mai des :)) )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi place foarte mult King. Esti o eroina daca ai citit IT. Si eu am citit romanul, dar nu toti au pareri pozitive despre acest roman.

      Ștergere
    2. Nu m-a impresionat prea tare finalul, dar cartea per total mi s-a părut excelent scrisă și mi-a produs o stare de tensiune/teamă destul de neplăcută :D

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre finalul Serialului The Vampire Diaries

Cu fiecare serial care se sfârșește mă simt din ce în ce mai secătuit de tinerețe, pentru că serialul de față am inceput să-l urmăresc încă de la primul sezon. Aveam de gând să public această postare exact după ce am vizualizat live episodul, dar nu am reușit să o finalizez din pricina tuturor sentimentelor pe care mi le-a transmis acest episod. Cu acest ultim episod pot confirma că ne-am întors la emoțiile primelor sezoane de aur. Micul joc oferit de Katherine și întoarcerea ei în serial ca antagonistă, pe care nu ai cum sa nu o îndrăgești și s-o urăști în același timp, l-am așteptat de foarte mult timp. Surpriza este că episodul nu a fost previzibil. Nu cred că sunt singurul care bănuia că Bonnie va muri, însă creatorii au ales altceva. Bonnie si-a regăsit încrederea și a salvat orașul împreună cu un alt personaj care a ademenit-o pe Katherine direct în bătaia flăcărilor iadului. Cred că replica ,,fight, love" a lui Enzo ne-au trezit sentimentele, iar când am

O serie de evenimente nefericite 1: Înneguratul început de Lemony Snicket Recenzie

Puteți comanda  romanul    de pe  Librăria Online Libris . Găsiți multe  c ărți de beletristică   și aveți transport gratuit acum dacă comandați de cel puțin 30 de lei, dacă nu, plătiți doar 4,99 de lei transportul. „Dacă vă plac poveștile cu final fericit, atunci poate ar fi mai bine să vă apucați de altă carte. În aceasta, nu doar că lipsește finalul fericit, dar nu există nici măcar un început fericit, iar între început și sfârșit sunt puține momente fericite.      O serie de evenimente fericite este o serie de cărți,care te surprinde de la început prin tonul și avertismentul din incipit. Înneguratul început ne introduce în lumea conturată de narator care ne prezintă de la bun început că aceast univers nu va fi unul cu un final fericit și că dacă suntem învățați cu o astfel de poveste, ar trebui să ne oprim din citit și să ne apucăm de o altă carte. Pe mine acest lucru m-a intrigat și mai mult și am riscat, asumându-mi acest avertisment.     Primul volum al seriei începe

De ce mă întrebați?

      Într-adevăr, lumea a luat-o razna și iubirea stă ascunsă printre colțurile lumii, de parcă existența ei ne-ar consuma. Putem fi de acord cu faptul că iubirea nu-i ușoară și că perioada dragostei este nedeterminată, dar dragostea nu este o știință sau vreo boală cu toate că ne putem scrie fiecare o rețetă când apar simptomele: fluturi în stomac, vise, atingeri și priviri pătrunzătoare. Reveria este benefică, dar nu visând la iubire ajungem să avem parte de ea, ci acționând.         Problema oamenilor din prezentul nostru este că nu mai acționează, oamenii nu mai speră și uneori ajung chiar să nu mai viseze. Nu condamn în totalitate această întorsătură pentru că adevărul este în fața ochilor noștri. Chiar și profa mea genială de latină mi-a dat dreptate, când am avut de făcut încă un eseu despre al 99-lea scriitor latin, care vorbea despre iubirea lui. Analizând fragmentele operei, mijloacele stilistice și sentimentele dăinuitoare, am ajuns să termin eseul mai spre seară. Citi