Diavolul se îmbracă de la prada de Lauren Weisberger Recenzie

Această carte mi-a fost oferită de această librărie online, căreia îi mulțumesc mult. Puteți comanda cărți online, printre care și Diavolul se înbracă de la Prada. Găsiți și o mulțime de cărți în limba engleză. Atenție! TRANSPORTUL gratuit la orice comandă acum!

Dorința de a citi cartea aceasta s-a născut dintr-o mică provocare, accentuată de faptul că am văzut filmul și mi-a plăcut de Anne Hathaway și Meryl Streep. Diavolul se îmbracă de la Prada prezintă pățaniile unei proaspete absolvente de facultate, care dorește să-și urmeze visul, să aibă o carieră de succes la unul din ziarele serioase ale New Yorkului. Fiind o boboacă fără prea multă experiență, Andrea Sachs este nevoită să aplice pentru un job de asistentă, la o revistă de modă. Runway nu era orice revistă, era una din cele mai importante din domeniu atât național cât și internațional, iar pentru acest se pare că ar fi omorât orice femeie. Să lucrezi pentru Miranda Priestly era o teroare, reprezenta atât o muncă fizică, cât și psihică. Andrea trebuia să afle ce dorea șefa ei fără ca aceasta să-i dea toate detaliile pentru că erau nesemnificative; uneori cererile ei erau imposibile, dar Andrea trebuia să facă ceea ce părea imposibil, posibil. Munca era una solicitantă și nu se oprea la birou pentru că în permanență putea fi sunată, iar Miranda Priestly nu acceptă refuzuri.
    Andrea în timpul lunilor de muncă își revizuiește limitele și prețul pe care trebuie să-l plătească pentru munca prestată în domeniul modei: își dezamăgește prietena ei cea mai bună și pe iubitul ei Alex, și ajunge să conștientizeze că s-a schimbat.

"-Nu mă interesează motivele incompetenței tale."
"Întotdeauna mi-am exprimat gândurile în culoare, doar că rămânem orbi."

Romanul Diavolul se îmbracă de la Prada ne oferă o imagine generală despre viața scumpă, urbană, a modei. Când vorbim despre modă vorbim despre designeri, haine, accesorii, case de modă, dar cartea de față reprezintă ce se întâmplă în culisele modei. Pentru un nou angajat, neinițiat în viața urbană a New Yorkului, munca poate fi un chin. Cartea nu este doar despre haine, umor, ci despre cum șefii se pot purta cu angajații săi. Personajul principal ajunge să fie modelat de șefa ei, chiar dacă aceasta nu-și dă seama de impactul pe care îl poate avea schimbarea ei. Însăși autoarea a mărturisit că romanul a fost inspirat din experiența acesteia la o revistă de modă. Andrea începe să fie dominată de muncă și pune lucrurile esențiale pe al doilea loc. Munca prestată la Runway îi putea aduce un loc de muncă la The New York Times, dar se merită?
    Personajul Miranda cred că are o personalitate aparte. Este o persoană influentă, faimoasă, dar este dură și nu știe să arate respect. Majoritatea scenelor absurde și comice sunt datorită ei și a sarcinilor înmânate Andreei. Merită să citiți cartea din mai multe puncte de vedere, fie ați văzut filmul, fie universul modei vă atrage și sunteți curioși. Cei care au văzut filmul vor avea parte de mai multe surprize și din punctul meu de vedere cartea a fost mult mai bună. Finalul este unul realist, diferit față de film și până la urmă sper că toți am învățat câte ceva după ce am citit cartea: 1. Șefii nu se pot purta așa și  2. Avem doar o viață, nu trebuie să ne-o dedicăm doar muncii.

Titlu: Diavolul se îmbracă de la Prada
Autor: Lauren Weisberger
Editura: Polirom