Treceți la conținutul principal

Cărți, filme și seriale pentru Halloween 2022

Halloweenul bate la ușă, doar că toată luna octombrie este un prilej pentru cărți, filme și seriale care-ți dau fiori. Horrorul are mai multe subgenuri și voi încerca să recomand din toate câte ceva. 


    Am să încep cu I'm Thinking of Ending Things (trad. Mă gândesc să-i pun capăt) de Iain Reid, un roman psihologic, care mi-a produs o stare de neliniște, confuzi,e dar per total a fost o surpriză. M-am bucurat tare-tare când am văzut că a fost tradusă  și la noi de cei de la Editura Curtea Veche. Romanul are și o adaptare produsă de cei de la Netflix, dar recomandarea mea este să citiți romanul și apoi să vedeți filmul, pentru că regizorul a avut o altă direcție, viziune.
My heart is a chainsaw este un horror-slasher și este mai mult pentru fanii filmelor Friday the 13th, Halloween, pentru că se citește ca un ghid pentru aces subgen de horror. Este printre favoritele mele din acest an și abia aștept să citesc și alte cărți scrise de Stephen Graham Jones.
Things Have Gotten Worse Since We Last Spoke este un micro-roman care mă bântuie și astăzi pentru că tema prezentată a fost șocantă, a avut un impact mare asupra mea. Este genul acela de poveste care se bazează mai mult pe descrierea vizuală și pe lucruri șocante, dorind să afli ce s-a îmtâmplat până la final. 

    Trecem mai departe la Goodnight Mommy, apărut recent pe Prime Video este un remake după lungmetrajul omonim austriac din 2014. Recomand ambele variante, cel original l-am văzut acum mulți ani, doar că uitându-mă la varianta americană, m-a făcut să mă gândesc la romanul Dinți de lapte de Zoje Stage, care la fel prezintă o familie într-un plin coșmar. 


    Până de Halloween am în plan să citesc nuvela Telefonul domnului Harrigan (care face parte din colecția Un strop de sânge de Stephen King) și romanul My bestfriend's Exorcism de Grady Hendrix, pentru că după vreau să mă uit la filmele care au la bază aceste povești.
Black phone este unul dintre filmele horror bune apărute anul acesta, care are și el la bază o nuvelă de Joe Hill. Este un film regizat de aceeași persoană care produs filmul Sinister, un alt film bun.
Under the Banner of Heaven (trad. Sub semnul credinței) este o miniserie pentru iubitorii de thriller, mister și romane polițiste. Dacă v-a plăcut True detective sau Mare of Easttown, cu siguranță această miniserie este pentru voi. Filmul este și el bazat pe un roman scris de Jon Krakauer.

    The Watcher este o miniserie Netflix bazată pe fapte reale; este la granița thriller-horror pentru că în mare este o poveste susținută de suspans, mister. Mi s-a părut ireal că o familie a trecut prin așa ceva și că nici până în ziua de azi nu a fost dezlegat misterul. Pretty Little Liars: Original Sin a fost tot ceea ce Pretty Little Liars (seria originală) n-a putut să fie când era produs de abc family, adică mult mai de groază, cu sânge și chiar mai multe...crime, pentru că acest -A se pare că nu produce doar stres pentru micuțele mincinoase. 
    Bodies Bodies Bodies a fost ceva neobișnuit, aveam alte așteptări atunci când am dat play și la final eram ce?. Dar e ceva diferit, mai prostesc, cu un accent pus pe noile generații de tineri. Archive 81 este o miniserie produsă de James Wan de tipul found footage cu o poveste interesantă despre călătorii în timp, culte.
Filmul Watcher a fost surpriza cea mare din acest an. Am rămas cu gura căscată când mi-am dat seama că acțiunea se petrece în București. Este o poveste despre anxietate, despre cum e să fii străin într-o altă țară și în același timp este despre încrederea într-o relație. Personajul principal crede că este urmărită atât în casă, cât și pe stradă, de un presupus criminal în serie. 
este un film care revine la filmele clasice horror cum ar fi The Texas Chainsaw Massacre, Halloween Ends este finalul trilogiei Halloween după 40 de ani, care deja a împărțit publicul în două, iar Hocus Pocus 2, readuce farmecul Halloweenului după foarte mulți ani, fiind un film lejer, în mare parte pentru copii și familie.

Miniseria Lovecraft Country și filmul The Devil all the Time sunt alte două opțiuni la îndemână, ambele bazate pe romane apărute la Corint, respectiv Leda Bazaar și Corint Fiction. 


Nope este filmul meu preferat dina cest an. Este regizat și produs de Jordan Peele, care a produs alte fime din același registru - Get Out și Us. E un film atipic, ca și celelalte de altfel, care explorează subgenul de horror cu extratereștri. 
Speak no Evil este un film pe care nu l-aș mai revedea, dacă ar fi să-l analizez, aș prefera să văd anumite secvențe, decât să văd filmul cap-coadă. E un film șocant, care în același timp critică anumite unghiuri ale societății, pentru că face parte din noul val de horror elevat, cum este Hereditary. În mare parte filmul este despre o familie care trece printr-o experiență terifiantă, în timpul unei vizite. 
Cabinet of Curiosities este o miniserie de tipul antologie produsă de Guillermo del Torro, care nu cred că va dezamăgi. Îmi aduce aminte de o altă serie mai veche, Masters of Horror
 

Orphan First Kill este un film care a apărut treisprezece ani mai târziu după lansarea filmului Orphan și este de fapt un prequel. Recomand vizioanarea acestora în ordinea cronologică și revin la romanul Dinți de lapte, pentru că este o poveste care urmărește același tip de coșmar familial. 


Alte mențiuni ar fi Volumul 3 din seria de tip documentar Unsolved Mysteries de pe Netflix, care prezintă mai multe tipuri de cazuri nerezolvate. Filmul Old este o poveste de groază care se întâmplă în mare parte pe o plajă. 


Următoarele titluri sunt filme de groază la care mă uit din când în când și din punctul meu de vedere este o selecție pentru toate gusturile. 




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Despre finalul Serialului The Vampire Diaries

Cu fiecare serial care se sfârșește mă simt din ce în ce mai secătuit de tinerețe, pentru că serialul de față am inceput să-l urmăresc încă de la primul sezon. Aveam de gând să public această postare exact după ce am vizualizat live episodul, dar nu am reușit să o finalizez din pricina tuturor sentimentelor pe care mi le-a transmis acest episod. Cu acest ultim episod pot confirma că ne-am întors la emoțiile primelor sezoane de aur. Micul joc oferit de Katherine și întoarcerea ei în serial ca antagonistă, pe care nu ai cum sa nu o îndrăgești și s-o urăști în același timp, l-am așteptat de foarte mult timp. Surpriza este că episodul nu a fost previzibil. Nu cred că sunt singurul care bănuia că Bonnie va muri, însă creatorii au ales altceva. Bonnie si-a regăsit încrederea și a salvat orașul împreună cu un alt personaj care a ademenit-o pe Katherine direct în bătaia flăcărilor iadului. Cred că replica ,,fight, love" a lui Enzo ne-au trezit sentimentele, iar când am

O serie de evenimente nefericite 1: Înneguratul început de Lemony Snicket Recenzie

Puteți comanda  romanul    de pe  Librăria Online Libris . Găsiți multe  c ărți de beletristică   și aveți transport gratuit acum dacă comandați de cel puțin 30 de lei, dacă nu, plătiți doar 4,99 de lei transportul. „Dacă vă plac poveștile cu final fericit, atunci poate ar fi mai bine să vă apucați de altă carte. În aceasta, nu doar că lipsește finalul fericit, dar nu există nici măcar un început fericit, iar între început și sfârșit sunt puține momente fericite.      O serie de evenimente fericite este o serie de cărți,care te surprinde de la început prin tonul și avertismentul din incipit. Înneguratul început ne introduce în lumea conturată de narator care ne prezintă de la bun început că aceast univers nu va fi unul cu un final fericit și că dacă suntem învățați cu o astfel de poveste, ar trebui să ne oprim din citit și să ne apucăm de o altă carte. Pe mine acest lucru m-a intrigat și mai mult și am riscat, asumându-mi acest avertisment.     Primul volum al seriei începe

De ce mă întrebați?

      Într-adevăr, lumea a luat-o razna și iubirea stă ascunsă printre colțurile lumii, de parcă existența ei ne-ar consuma. Putem fi de acord cu faptul că iubirea nu-i ușoară și că perioada dragostei este nedeterminată, dar dragostea nu este o știință sau vreo boală cu toate că ne putem scrie fiecare o rețetă când apar simptomele: fluturi în stomac, vise, atingeri și priviri pătrunzătoare. Reveria este benefică, dar nu visând la iubire ajungem să avem parte de ea, ci acționând.         Problema oamenilor din prezentul nostru este că nu mai acționează, oamenii nu mai speră și uneori ajung chiar să nu mai viseze. Nu condamn în totalitate această întorsătură pentru că adevărul este în fața ochilor noștri. Chiar și profa mea genială de latină mi-a dat dreptate, când am avut de făcut încă un eseu despre al 99-lea scriitor latin, care vorbea despre iubirea lui. Analizând fragmentele operei, mijloacele stilistice și sentimentele dăinuitoare, am ajuns să termin eseul mai spre seară. Citi