RECENZIE: Seria Heartstopper de Alice Oseman

Anul 2020 a fost pentru mine anul în care am redescoperit romanele grafice. Kat de la paperbackdreams, pe booktube, m-a convins să mă apuc de această serie și pot să spun că a fost o experiență călduroasă, care m-a făcut să empatizez cu personajele. Toate lucrurile trăite de Charlie, Nick și multe alte personaje ale acestei serii sunt ca la orice alt om care se îndrăgostește pentru prima dată. Cum spuneam, narațiunea ilustrează grafic sentimentul de iubire, indiferent de sex sau orientare sexuală, pentru că și eu la rândul meu am avut un moment heartstopper când m-am îndrăgostit - pe bune, nu aiureli - pentru prima oară în liceu. Modul în care Alice portretizează aventurile și trăirile personajelor sunt firești, Heartstopper fiind o ilustrare semnificativă pentru comunitatea LGBTQ+, pe care ar trebui fiecare om să o citească mai ales atunci când sunt păreri împărțite când vine vorba despre ce e „normal” și ce nu (și la fel cum am învățat în facultate, „normal” până la urmă este un concept inventat, iar unele persoane ar trebui să se documenteze, să citească puțină istorie, pentru că persoanele queer nu sunt de ieri, de azi).

imagine preluată de pe Heartstoppercomic

Heartstopper
prezintă povestea lui Charlie înainte și după ce l-a întâlnit pe Nick, pentru că din momentul în care el și Nick au devenit colegi de bancă, ceva în Charlie s-a schimbat. Treptat, Charlie își dă seama că  s-a îndrăgostit inevitabil de Nick, doar că el știe că el nu este gay, e mai mare cu un an decât el și e și în echipa școlii de rugby. Prietenii lui Nick sunt cei care i-au făcut viața un calvar lui Charlie atunci când toată școala a aflat că este gay, ceea ce face atracția lui Charlie pentru Nick și mai complicată. Un lucru bizar pentru el, cât și pentru prietenii lui, este faptul că Nick știind că noul lui coleg de bancă este gay,  acest lucru nu-l sperie și încet încet devin prieteni foarte buni. Cu toate că Charlie este mândru că este diferit și toată lumea știe de ceva vreme de orientarea lui sexuală, Nick realizează că rănile lui Charlie cauzate de bullying-ul din liceu nu sunt vizibile pentru toată lumea și încearcă să-l ajute și să-l salveze, pentru că bullying-ul l-a afectat așa tare încât se desconsideră, se rănește singur și ajunge să nu mai lupte.

În momentul de față Seria Heartstopper are 3 volume, iar următorul volum apare în mai 2021. Eu am citit primele trei volume într-o zi și cum am spus anterior, a fost o experiență plăcută și m-a făcut să devin fan Alice Oseman, care a început acest proiect pe Tumblr și încă puteți  găsiți povestea lui Charlie, online pe Tumblr. Cu toate că am citit această poveste pe Tumblr și pe Kindle, am decis să-mi și cumpăr primul volum în format fizic pentru că am vrut să sprijin acest proiect, iar coperta primului volum este preferata mea, îmi place foarte mult cromatica.