RECENZIE: Crima perfectă. Instrucțiuni pentru fete cuminți de Holly Jackson

Orașul Little Kilton a fost zdruncinat acum cinci ani când Andie Bell, una din cele mai frumoase și populare fete din liceu, a fost declarată dispărută și mai apoi ucisă. Făptașul? Clasic, iubitul ei plin de remușcări, Sal Singh, care a preferat să se sinucidă în loc să recunoască fapta. Cazul a fost închis, cu toate că nu a fost descoperit cadavrul lui Andie. Pippa nu poate să accepte verdictul autorităților, iar cinci ani mai târziu redeschide cazul, mascând totul sub forma unui proiect școlar. Pip este o adolescentă curajoasă, capabilă și extrem de inteligentă încât să vadă toate unghiurile acestui caz, infiltrându-se în viețile oamenilor care au avut de-a face cu victimele. Adolescenta încearcă să reconstruiască evenimentele zilei de pe 20 aprilie 2012.
      Este Andie Bell vie sau moartă? Sal Singh este cu adevărat făptașul? Veți afla toate răspunsurile citind romanul, doar că trebuie să vă pregătiți pentru acest thriller YA, pentru că este într-adevăr o experiență de neuitat.
„Ea și-a ridicat privirea spre el, spre ochii lui blânzi și spre fața lui serioasă, și nu știa ce să zică, nu știa ce să simtă. Era pe marginea unei stânci înalte, undeva între râs și plâns, și strigăt.”

„Și, cu toate că această poveste are monștrii ei, nu e una în care să poți separa cu ușurință binele de rău. În sfârșit, aceasta este o poveste despre oameni și despre diferitele și conflictualele lor stări de disperare. Există însă un personaj care a fost bun de la început și până la sfârșit.”

Crima perfectă a fost o combinație inedită între Veronica Mars și Pretty little liars, dar și cu un substrat din I know what you did last summer.
Romanul a fost pentru mine o experiență inedită pentru că împreună cu personajul principal am ajuns să aprob sau să resping teorii; m-a făcut să mă gândesc la propriile mele teorii și m-a convins că trebuie să-mi iau un rând de sticky notes să-mi notez suspecții și eventualele legături. Mi-a plăcut enorm jocul și toate patternurile care mă făceau să oscilez în ceea ce privește răspunsul la întrebarea, „este Andie Bell moartă?”.
       Mi-a plăcut enorm de Pip, personajul pricipal, care încearcă să dezlege misterul orașului Little Kilton și cum am spus mai sus, mi-a adus aminte de Veronica Mars, un alt personaj feminin care seamănă cu Pip. Am putut empatiza cu ea, a dovedit că are toate armele necesare ale unui detectiv bun și spre finalul narațiunii este destul de clar că până la urmă tot ce mai contează pentru ea este dezlegarea acestui mister și nu pretextul inițial, proiectul. Avem parte de mai multe personaje, unele mai suspecte decât altele, iar la un moment dat am crezut că mă pierd prin numărul de personaje, dar acest lucru nu s-a întâmplat pentru că narațiunea este secționată de anumite intrări de jurnal, în care Pip adună toate informațiile și schițează teoriile și investigația. Acest lucru ajută pentru conturarea dovezilor și a informațiilor dobândite în timpul investigației, creând o atmosferă particulară care te face să te simți și mai aproape de personajul feminin, unind alături de ea toate piesele acestui mister.
Ultimele șaptezeci de pagini m-au făcut să-mi stea inima, totul a fost filmic, plin de suspans și...de data aceasta adevărul este deținut nu doar de un personaj. Din punctul meu de vedere finalul este împărțit în două, creând un am doilea punct culminant/climax, ceea ce duce la ridicarea tensiunii în ceea ce privește deznodământul. Ultimele paragrafe m-au emoționat teribil, pentru că scriitoarea concluzionează romanul cu un discurs, care subliniază ceea ce a fost important pentru comunitatea orașului Little Kilton, acel lucru nefiind neapărat dezlegarea misterului, ci persoana nevinovată în tot acest lanț de evenimente și cum pe de o parte multe persoane au fost direct și indirect responsabile de momentele care au condus spre tragedie.

Titlu: Crima perfectă. Instrucțiuni pentru fete cuminți
Autor:  Holly Jackson
Editura: Editura Corint (Leda Edge)