Treceți la conținutul principal

Eleanor & Park de Rainbow Rowell Recenzie

Puteți comanda Eleanor și Park de Rainbow Rowell de pe Librăria Online Libris. Găsiți multe cărți de beletristică și aveți transport gratuit!

     Eleanor este victima unui nou scenariu. Este victimă acasă și acum urmează să fie și la școală. Totul începe pe autobuz, primul ei impact cu viitorii ei colegi de liceu. E greu acum și era greu și în 1986 pentru că apar prejudecăți de la prima apariție a persoanei nou venite. Eleanor este etichetată de la bun început și este jignită continuu, dar ceea ce i-a adus alinare a fost un loc oferit de un băiat arțăgos pe autobuz. Era diferit, îl ura, dar timpul o va face pe Eleanor să înțeleagă că Park este un băiat de încredere și doar el o va putea ajuta. Agonia interiorizată a lui Eleanor încet-încet se diminuează, iar Park se apropie din ce în ce mai mult de viața fetei roșcate cu pistrui, iar inevitabilul se întâmplă. Dragostea învinge, fie ea tristă.

„O ținea de mână pe Eleanor și era ca și cum ar fi ținut în palmă un fluture. Sau o bătaie de inimă. Ceva absolut, dar absolut.”

„E un loc pe pieptul lui, imediat sub gât, care mă face să-mi doresc să-l las să-mi deschidă uși în viață.”

După ce am terminat de citit Eleanor & Park pot să afirm că Rainbow Rowell îmi aduce aminte de romanele lui David Levithan și Rachel Cohen (Playlist pentru Nick și Norah, Cartea provocărilor, Zi după zi și altele), în sensul că scriitoarea readuce în prim plan iubirea inocentă, ne readuce aminte ce înseamnă un roman de dragoste și de ce ne plac romanțele. Este realist tot procesul, de la întâlnirea celor două personaje până la final. Observăm foarte bine cum se sudează această relație, bucățică cu bucățică. Ceea ce e interesant este că există și un substrat al romanului, pentru că pe lângă tema centrală a iubirii, mai există și tema socială, legată de familie și instituția de învățământ. Putem lua cartea și drept o critică a societății, pentru că Eleanor trăiește într-un mediu familial dăunător, iar instituția de învățământ aduce încă un plus de negativitate. Există atâta ură din partea unora în perioada adolescenței, încât persoanele jignite ajung să accepte aceste etichete și pot ajunge și ei să aibă aceste tendințe negative de a jigni mai departe. Acest lucru reprezintă o problemă a societății actuale.
Romanul este scris în stil simplu cu o narațiune la persoana a III-a. Structura este pe capitole, care la rândul lor sunt împărțite în subcapitole cu numele celor două personaje, astfel încât un subcapitol vizează în principal un personaj și felul lui de a reacționa. Acest lucru ajută și mai mult procesul empatic, ceea ce mă bucură pentru că de obicei se întâmplă ca din două personaje principale să-mi placă doar unul singur sau niciunul. În cazul lui Eleanor și Park pot să spun că mi-au ambele personaje. Este un roman care îți va deschide inima, te va face să zâmbești, să râzi și să te întristezi în fața iubirii.



Nota: 9.5/10
Titul: Eleanor și Park
Autor: Rainbow Rowell
Editura: Editura Art 
Recenzie: Claudiu

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Despre finalul Serialului The Vampire Diaries

Cu fiecare serial care se sfârșește mă simt din ce în ce mai secătuit de tinerețe, pentru că serialul de față am inceput să-l urmăresc încă de la primul sezon. Aveam de gând să public această postare exact după ce am vizualizat live episodul, dar nu am reușit să o finalizez din pricina tuturor sentimentelor pe care mi le-a transmis acest episod. Cu acest ultim episod pot confirma că ne-am întors la emoțiile primelor sezoane de aur. Micul joc oferit de Katherine și întoarcerea ei în serial ca antagonistă, pe care nu ai cum sa nu o îndrăgești și s-o urăști în același timp, l-am așteptat de foarte mult timp. Surpriza este că episodul nu a fost previzibil. Nu cred că sunt singurul care bănuia că Bonnie va muri, însă creatorii au ales altceva. Bonnie si-a regăsit încrederea și a salvat orașul împreună cu un alt personaj care a ademenit-o pe Katherine direct în bătaia flăcărilor iadului. Cred că replica ,,fight, love" a lui Enzo ne-au trezit sentimentele, iar când am

O serie de evenimente nefericite 1: Înneguratul început de Lemony Snicket Recenzie

Puteți comanda  romanul    de pe  Librăria Online Libris . Găsiți multe  c ărți de beletristică   și aveți transport gratuit acum dacă comandați de cel puțin 30 de lei, dacă nu, plătiți doar 4,99 de lei transportul. „Dacă vă plac poveștile cu final fericit, atunci poate ar fi mai bine să vă apucați de altă carte. În aceasta, nu doar că lipsește finalul fericit, dar nu există nici măcar un început fericit, iar între început și sfârșit sunt puține momente fericite.      O serie de evenimente fericite este o serie de cărți,care te surprinde de la început prin tonul și avertismentul din incipit. Înneguratul început ne introduce în lumea conturată de narator care ne prezintă de la bun început că aceast univers nu va fi unul cu un final fericit și că dacă suntem învățați cu o astfel de poveste, ar trebui să ne oprim din citit și să ne apucăm de o altă carte. Pe mine acest lucru m-a intrigat și mai mult și am riscat, asumându-mi acest avertisment.     Primul volum al seriei începe

De ce mă întrebați?

      Într-adevăr, lumea a luat-o razna și iubirea stă ascunsă printre colțurile lumii, de parcă existența ei ne-ar consuma. Putem fi de acord cu faptul că iubirea nu-i ușoară și că perioada dragostei este nedeterminată, dar dragostea nu este o știință sau vreo boală cu toate că ne putem scrie fiecare o rețetă când apar simptomele: fluturi în stomac, vise, atingeri și priviri pătrunzătoare. Reveria este benefică, dar nu visând la iubire ajungem să avem parte de ea, ci acționând.         Problema oamenilor din prezentul nostru este că nu mai acționează, oamenii nu mai speră și uneori ajung chiar să nu mai viseze. Nu condamn în totalitate această întorsătură pentru că adevărul este în fața ochilor noștri. Chiar și profa mea genială de latină mi-a dat dreptate, când am avut de făcut încă un eseu despre al 99-lea scriitor latin, care vorbea despre iubirea lui. Analizând fragmentele operei, mijloacele stilistice și sentimentele dăinuitoare, am ajuns să termin eseul mai spre seară. Citi