Draga John de Nicholas Sparks Recenzie

"Dacă amintirile ei sunt ca stelele pe cerul întunecat, ale mele sunt spaţiile bântuite dintre ele."

John Tyree o privește pe fata visurilor lui. Este conștient că acest lucru este tot ce i-a mai rămas pe lângă amintirile construite din acea vară. Ea este persoana care l-a făcut să trăiască din nou și n-o va putea uita niciodată.
    John a fost crescut de tatăl său, care împărtășea o mare pasiune pentru monede. Colecționa monede și ajungea să se ocupe doar de acest lucru. Confuz, John ajunge să renunțe la școală și să se înroleze în armată. Cât timp slujea țara simțea că avea pentru ce să trăiască. Dragostea nu s-a lipit niciodată de el, de aici și aventurile cu diferite femei. La douăzeci și trei de ani, pe când se afla într-o permisie, o întâlnește pe Savannah, fata care îi va schimba viața. Câteva zile petrecute împreună pentru cei doi păreau ani, iar John iubea cu adevărat pentru prima dată. El urma să se întoarcă în armată, iar ea să înceapă cursurile. Distanța dintre cei doi era redusă prin scrisorile pe ce și le scriau și amândoi așteptau ziua în care se vor reîntâlni. Părinții ei voiau să-l cunoască, iar el urma să se retragă din armată, doar că ziua de 11 Septembrie schimbă viețile lor și a milioanelor de oameni din întreaga lume.

"Iar când buzele mele le-au întâlnit pe ale ei, am știut că puteam să trăiesc o sută de ani și să vizitez toate țările din lume, dar nimic nu se va compara vreodată cu acel unic moment când am sărutat-o pentru prima oară pe fata visurilor mele și am știut că dragostea mea va dura o veșnicie."

"...am înțeles într-un final, ce înseamnă dragostea adevărată. (...) dragostea adevărată înseamnă să îți pese de fericirea altei persoane mai mult decât de a ta, indiferent de cât de dureroase ar fi alegerile pe care trebuie să le faci."

Romanul Dragă John este o carte romantică perfectă pentru vară,  sau dacă ești un pesimist convins și nu mai speri. Tot ce trebuie să faceți este s-o citiți. O puteți citi pentru că este de dragoste, iar modul în care este prezentată în această carte este pur și simplu cum trebuie. Este o iubire într-un roman de ficțiune, dar totuși o poți plasa în lumea reală. John este tânărul rătăcit care n-a sperat niciodată că se va îndrăgosti. Relația acestuia cu Savannah îl face să vadă lumea altfel și astfel găsește răspunsul la întrebarea Ce înseamnă dragostea adevărată? Găsim în această carte multe mesaje, care o deosebesc de celelalte cărți romantice.
Temele principale ale romanului sunt iubirea, familia și condiția umană. Pe lângă aceaste teme avem și teme secundare cum ar fi dragoste față de țară, patrie și trecerea timpului. Scrisorile din roman sunt o cheie importantă, pentru că vedem și cealaltă parte a personajelor. Mi-aș fi dorit ca numărul scrisorilor să fie mai mare, dar într-o carte de buzunar de 300 de pagini pot să spun că acțiunea, timpul și spațiul sunt concentrate destul de bine. Este o provocare pentru cititor mai ales pentru cei care sunt într-o relație la distanță pentru că se întâmplă ca uneori să intervină ceva și să pleci pentru un timp departe, dar asta nu înseamnă că uiți ce s-a întâmplat sau că vei uita vreodată. S-a citit ușor și mi se pare că a devenit o tradiție să citesc vara măcar vreun roman de Nicholas Sparks. Apreciez fiecare pagină scrisă de el.

Titlu: Draga John
Autor: Nicholas Sparks
Editura: Rao