Treceți la conținutul principal

Jocurile Foamei 2: Sfidarea de Suzanne Collins Recenzie

Katniss Everdeen și Peeta Melark sunt câștigătorii Ediției a 74-a din Jocurile Foamei. Gaița zeflemitoare și Katniss au devenit un simbol pentru populația de jos a Panemului, după ce Katniss a sfidat creatorii de joc și conducătorul țării. Cei doi supraviețuitori au câștigat simpatia publicului prin dragostea care radia între cei doi  , care nu era adevărată. Întorși acasă în Districtul 12 după încoronare, Katniss își revede mama, sora și pe Gale. Se adeverește că Gale este considerat de cei din Capitoliu verișorul lui Katniss, când el e de fapt prietenul ei cel mai bun și posibila ei iubire. Cu toate că acum trăiește în cartierul învingătorilor și nu duce lipsă de nimic, Katniss încă vânează, iar coșmarurile ei nu se mai termină. Cei omorâți de ea, victimele din Jocurile Foamei încă o mai "bântuie". Turnul învingătorilor era chinuitor pentru ea. Trebuia să pozeze în iubita fericită, viitoarea logodnică a lui Peeta, în fața fiecărui District. Cum poți să dai ochii cu părinții, prietenii celor uciși în arenă?  
Președintele Snow îi face o vizită neanunțată lui Katniss. Acesta consideră că ea este speranța celor nemulțumiți, care se vor răzvrăti din nou, iar din cauza sfidării ei va avea de suferit atât ea cât și cei din jur.  Vizita președintelui forțează iubirea celor doi, anunțând că în curând va avea loc o nuntă. Revolta începe. Populația se răzvrătește pentru libertate. Se anunță Jubileul Pacificării, o ediție specială a jocurilor care are loc o dată la 25 de ani. De această dată, la cea de-a treia ediție regulile s-au schimbat. Participanții sunt aleși din învingătorii fiecărui district. Katniss era singura femeie din districtul său care a câștigat, ceea ce înseamnă că se întoarce din nou în arenă. 

"Știe ce mă leagă de Gale. Sunt sigură că, deși mie nu mi-a trecut niciodată prin minte, o grămadă de oameni au presupus că ne vom căsători în cele din urmă. Dar asta se întâmpla înainte de Jocuri. Când celălalt tribut din district, Peeta Mellark, încă nu anunțase că mă iubea nebunește. Idila noastră a devenit o strategie esențială pentru supraviețuirea în arenă. Numai că, pentru el, n-a fost o strategie. Nu sunt sigură ce-a fost pentru mine. Iar acum știu că, pentru Gale, n-a însemnat decât durere. Simt o strângere de inimă la gândul că, în timpul Turneului Triumfal, eu și Peeta va trebui să apărem iarăși în postura de îndrăgostiți."

Am avut dubii despre continuarea romanului Jocurile foamei, mă temeam că Sfidarea va fi o copie a primului volum. Am aflat mai multe despre viețile personajelor după terminarea jocurilor și cum Katniss a influențat populația din Panem. A doua confruntare în arenă nu o puteam compara cu prima pentru că lipsea ceva, dar la sfârșitul cărții se clarifică acest lucru. Plin de suspans și cu o revelație care dă peste cap întregul curs al romanului, finalui Trilogiei Jocurile foamei se anunță mare!
Personajele au suferit mici schimbări și am făcut cunoștință cu unele noi. Katniss regretă relația din arenă și este nevoită să fie împreună cu Peeta. Oricât de mult cititorii ar îndrăgi  cuplul Katniss-Peeta, eu nu-l înțeleg. Noile personaje sunt adversarii cu experiență din arenă, iar unul din cele mai importante ar fi Finnick. Aflăm că se ajunge la o nouă revoltă, mulți oameni sunt sacrificați în numele libertății, iar totul a început cu sfidarea de la sfârșitul primului volum. 

Nota: 9.5/10
Titlu: Sfidarea
Autor: Suzannne Collins
Editura: Nemira
Recenzie: Claudiu

@Carti Alese

Comentarii

  1. Nu am citit seria asta dar vreau sa fac rost de ea. Frumoasa recenzia

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am citit decat prima carte si recenzii despre a doua nu prea am vrut sa mai citesc pentru ca vroiam sa o citesc singura :)
    Se pare ca va trebui sa o citesc curand :)

    RăspundețiȘtergere
  3. cartea este super buna! merita 9.5....Astept si filmul

    RăspundețiȘtergere
  4. Una din cele mai bune serii de fictiune distopica - am citit cele 3 carti in timp record, si am fost placut surprins ca filmul nu a macelarit cartea :) si desi reprezinta mai nou standardul pentru acest gen, difera de Divergent, alta serie distopica mentionata in postarile trecute

    RăspundețiȘtergere
  5. Mie mi-a placut cel mai mult primul volum din trilogie. Insa nici cel de-al doilea volum nu e de lasat. :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Am citit întreaga serie şi mi-a plăcut. Am văzut chiar şi filmul, dar nu în întregime. Comparativ, aş putea spune că prefer cartea. Întotdeauna prefer cartea, oricum.

    RăspundețiȘtergere
  7. Desi am vazut doar filmul,cartile par bineinteles mult mai interesante.Sper ca inainte de a aparea al 2-lea film sa am ocazi de a citi toata seria :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre finalul Serialului The Vampire Diaries

Cu fiecare serial care se sfârșește mă simt din ce în ce mai secătuit de tinerețe, pentru că serialul de față am inceput să-l urmăresc încă de la primul sezon. Aveam de gând să public această postare exact după ce am vizualizat live episodul, dar nu am reușit să o finalizez din pricina tuturor sentimentelor pe care mi le-a transmis acest episod. Cu acest ultim episod pot confirma că ne-am întors la emoțiile primelor sezoane de aur. Micul joc oferit de Katherine și întoarcerea ei în serial ca antagonistă, pe care nu ai cum sa nu o îndrăgești și s-o urăști în același timp, l-am așteptat de foarte mult timp. Surpriza este că episodul nu a fost previzibil. Nu cred că sunt singurul care bănuia că Bonnie va muri, însă creatorii au ales altceva. Bonnie si-a regăsit încrederea și a salvat orașul împreună cu un alt personaj care a ademenit-o pe Katherine direct în bătaia flăcărilor iadului. Cred că replica ,,fight, love" a lui Enzo ne-au trezit sentimentele, iar când am

O serie de evenimente nefericite 1: Înneguratul început de Lemony Snicket Recenzie

Puteți comanda  romanul    de pe  Librăria Online Libris . Găsiți multe  c ărți de beletristică   și aveți transport gratuit acum dacă comandați de cel puțin 30 de lei, dacă nu, plătiți doar 4,99 de lei transportul. „Dacă vă plac poveștile cu final fericit, atunci poate ar fi mai bine să vă apucați de altă carte. În aceasta, nu doar că lipsește finalul fericit, dar nu există nici măcar un început fericit, iar între început și sfârșit sunt puține momente fericite.      O serie de evenimente fericite este o serie de cărți,care te surprinde de la început prin tonul și avertismentul din incipit. Înneguratul început ne introduce în lumea conturată de narator care ne prezintă de la bun început că aceast univers nu va fi unul cu un final fericit și că dacă suntem învățați cu o astfel de poveste, ar trebui să ne oprim din citit și să ne apucăm de o altă carte. Pe mine acest lucru m-a intrigat și mai mult și am riscat, asumându-mi acest avertisment.     Primul volum al seriei începe

De ce mă întrebați?

      Într-adevăr, lumea a luat-o razna și iubirea stă ascunsă printre colțurile lumii, de parcă existența ei ne-ar consuma. Putem fi de acord cu faptul că iubirea nu-i ușoară și că perioada dragostei este nedeterminată, dar dragostea nu este o știință sau vreo boală cu toate că ne putem scrie fiecare o rețetă când apar simptomele: fluturi în stomac, vise, atingeri și priviri pătrunzătoare. Reveria este benefică, dar nu visând la iubire ajungem să avem parte de ea, ci acționând.         Problema oamenilor din prezentul nostru este că nu mai acționează, oamenii nu mai speră și uneori ajung chiar să nu mai viseze. Nu condamn în totalitate această întorsătură pentru că adevărul este în fața ochilor noștri. Chiar și profa mea genială de latină mi-a dat dreptate, când am avut de făcut încă un eseu despre al 99-lea scriitor latin, care vorbea despre iubirea lui. Analizând fragmentele operei, mijloacele stilistice și sentimentele dăinuitoare, am ajuns să termin eseul mai spre seară. Citi