Treceți la conținutul principal

Chestiunea Finkler de Howard Jacobson - În curând la Editura Rao

Un roman premiat cu Man Booker Prize 2010 


Julian Treslove, un fost producător de radio la BBC, şi Sam Finkler, un cunoscut filosof evreu, scriitor şi vedetă de televiziune, sunt prieteni vechi. În pofida unei relaţii tensionate şi traiului foarte diferit, cei doi n-au pierdut legatura - şi nici cu fostul lor profesor, Libor Sevcik, un ceh întotdeauna mai îngrijorat de restul lumii decât de treaba lui.
 Acum, atât Libor, cât şi Finkler sunt văduvi şi împreună cu Treslove iau masa în spaţiosul apartament al lui Libor din centrul Londrei. Este o seara dulce-amară în care fiecare protagonist îşi aminteşte de vremurile în care iubeau, înainte de a deveni taţi, înainte de despărţiri, înainte de a trăi cu frica în sân pentru ce ar putea pierde. E mai bine oare să treci prin viaţă fără să cunoşti fericirea chiar deloc?
 Treslove descoperă că nu are lacrimi îndeajuns pentru tot ce au pierdut prietenii sai. Şi, ca în fiecare seară, exact la ora 11.30, în drum spre casă, ezită un moment în faţa ferestrei unui magazin de viori, moment în care este atacat. Acest atac schimbă totul.

O carte plină de povești, discuții, amintiri, regrete, întâmplări și dezbateri amuzante!


"Chestiunea Finkler este o carte extraordinară, foarte amuzantă, desigur, dar în același timp, foarte inteligentă, foarte tristă și subtilă.
Este tot ceea ce pare, ba chiar este mai mult decât ceea ce pare a fi!" -Sir Andrew Motion

Nr. Pagini: 352
@Carti Alese

Comentarii

  1. Descrierea sună interesant, dar nu ştiu cât de mult mi-ar plăcea să o citesc. Oricum dacă a fost premiată în 2010 înseamnă că o pot găsi în engleză la biblioteca centrală:-? Nu cred că aş cumpăra-o, dar de citit cine ştie:-?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici pe mine nu ma atreage sa o cumpar :)) dar daca o gasesc la bibloteca am sa o citesc cu siguranta .

      Ștergere
  2. Eu as incerca sa o citesc. Simt nevoia constanta sa mai ies din fantasy. Nu e amuzant cand visezi varcolaci care vin spre tine sa te manance. :))
    Imi aminteste totusi de ceva cartea. Nu sunt sigura daca de o alta carte sau un film.

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesanta cartea! Nu am citit pana acum acest gen. Presupun ca este buna din moment ce a fost si premiata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu as fi vrut sa nu apara la Rao pentru ca nu mai am acelasi respect pentru aceasta editura, dar cartea pare foarte interesanta si sper sa fie la fel de apreciata si la noi.

    RăspundețiȘtergere
  5. interesanta descrierea...merita citita :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre finalul Serialului The Vampire Diaries

Cu fiecare serial care se sfârșește mă simt din ce în ce mai secătuit de tinerețe, pentru că serialul de față am inceput să-l urmăresc încă de la primul sezon. Aveam de gând să public această postare exact după ce am vizualizat live episodul, dar nu am reușit să o finalizez din pricina tuturor sentimentelor pe care mi le-a transmis acest episod. Cu acest ultim episod pot confirma că ne-am întors la emoțiile primelor sezoane de aur. Micul joc oferit de Katherine și întoarcerea ei în serial ca antagonistă, pe care nu ai cum sa nu o îndrăgești și s-o urăști în același timp, l-am așteptat de foarte mult timp. Surpriza este că episodul nu a fost previzibil. Nu cred că sunt singurul care bănuia că Bonnie va muri, însă creatorii au ales altceva. Bonnie si-a regăsit încrederea și a salvat orașul împreună cu un alt personaj care a ademenit-o pe Katherine direct în bătaia flăcărilor iadului. Cred că replica ,,fight, love" a lui Enzo ne-au trezit sentimentele, iar când am

O serie de evenimente nefericite 1: Înneguratul început de Lemony Snicket Recenzie

Puteți comanda  romanul    de pe  Librăria Online Libris . Găsiți multe  c ărți de beletristică   și aveți transport gratuit acum dacă comandați de cel puțin 30 de lei, dacă nu, plătiți doar 4,99 de lei transportul. „Dacă vă plac poveștile cu final fericit, atunci poate ar fi mai bine să vă apucați de altă carte. În aceasta, nu doar că lipsește finalul fericit, dar nu există nici măcar un început fericit, iar între început și sfârșit sunt puține momente fericite.      O serie de evenimente fericite este o serie de cărți,care te surprinde de la început prin tonul și avertismentul din incipit. Înneguratul început ne introduce în lumea conturată de narator care ne prezintă de la bun început că aceast univers nu va fi unul cu un final fericit și că dacă suntem învățați cu o astfel de poveste, ar trebui să ne oprim din citit și să ne apucăm de o altă carte. Pe mine acest lucru m-a intrigat și mai mult și am riscat, asumându-mi acest avertisment.     Primul volum al seriei începe

De ce mă întrebați?

      Într-adevăr, lumea a luat-o razna și iubirea stă ascunsă printre colțurile lumii, de parcă existența ei ne-ar consuma. Putem fi de acord cu faptul că iubirea nu-i ușoară și că perioada dragostei este nedeterminată, dar dragostea nu este o știință sau vreo boală cu toate că ne putem scrie fiecare o rețetă când apar simptomele: fluturi în stomac, vise, atingeri și priviri pătrunzătoare. Reveria este benefică, dar nu visând la iubire ajungem să avem parte de ea, ci acționând.         Problema oamenilor din prezentul nostru este că nu mai acționează, oamenii nu mai speră și uneori ajung chiar să nu mai viseze. Nu condamn în totalitate această întorsătură pentru că adevărul este în fața ochilor noștri. Chiar și profa mea genială de latină mi-a dat dreptate, când am avut de făcut încă un eseu despre al 99-lea scriitor latin, care vorbea despre iubirea lui. Analizând fragmentele operei, mijloacele stilistice și sentimentele dăinuitoare, am ajuns să termin eseul mai spre seară. Citi