Ratacire de Lauren Kate Recenzie

"Dacă îmi ating aripile de aripa ta
Durerea îmi va da avânt."
Lucinda este trimisă la o nouă școală în California pentru că acolo ar fi cel mai în siguranță, însă lipsa lui Daniel e ca Iadul pe Pământ pentru ea și încă nu știe ce s-a întâmplat în trecut și prin câte a trecut iar și iar. Dar ce ea nu știe e că mutarea ei la o altă școală, face parte dintr-un armistițiu pe care ambii Daniel și Cam trebuie să-l respecte până la capăt timp de optsprezece zile. Shoreline este noua școală a Lucindei, doar că nu se aștepta ca noii ei colegi să fie nefilimi. Toți din școală știu despre ea și Daniel, despre vețile lor anterioare, iar Lucinda e foarte cunoscută. Viața la școala privată din California e chiar plăcută pentru ea deoarece învață multe, orele sunt interesate chiar dacă sunt predate de un înger și un demon și îi sunt prietenii alături.Însă nici aici nu este ferită de pericolele, iar ea moare de nerăbdare să știe mai multe despre ea, pentru că Daniel refuză să-i spună. Se îndoiește de sinceritatea lui și a celor din jur și preferă să se supună riscurilor, folosind umbrele, care au bântuit-o întotdeauna. Nu suportă această vină, că mulți din preajma ei pot fi răniți oricând și nu vrea ca prietenii ei să se sacrifice pentru ea.
Câte vieți trebuie să trăiești  pentru a găsi pe cineva pentru care să mori?
Cum se va încheia armistițiul?

"Se avântă spre cer, tot mai sus în noapte, până când  școala rămase o pată a pământului sub ei. Până când oceanul deveni o pătură argintie în jurul Pământului. Până când străpunseră un strat pufos de nori.
(...)
-Clipe ca acestea, spuse el, fac să merite momentele dificile prin care am trecut înpreună."

Această carte a fost neașteptat de bună, mă așteptam să-mi placă, dar nu așa de mult, chiar m-a surprins. Dacă primul volum din această serie vi s-a părut drăguț, uite că volumul doi este și mai interesant. M-a captivat, m-a impresionat noile aventuri ale Lucindei și m-a făcut să îmi construiesc niște teorii în cap despre finalul cărții și identitatea lor, acțiunile și intențiile lor. Pe mine m-a intrigat povestea de dragoste prezentă din primul volum Damnare, cea între un înger și o muritoare, dar s-a dovedit că dragostea lor e ca un blestem. Doar că Lucinda nu știe atât cât și-ar dori, iar toți se feresc să-i spună adevărul gol goluț, iar aceasta este o problemă. A fost mai multă acțiune în acest volum, dar și răsturnări de situație. Finalul m-a lăsat mască, vreau cu nerăbdare să citesc volumul 3 PasiunePot spune că mi-a plăcut și  structura cărții, pentru că 18 capitole sunt ca o numărătoare inversă a armistițiului ( spus mai clar -> într-un capitol sunt desfășurate evenimentele dintr-o singură zi). A fost interesant să descoper noi personaje pozitive și negative, dar a fost special cum am dat și peste personaje din volumul anterior Damnare. Lauren Kate a introdus ființe precum nefilimii sau proscrișii și mi-a plăcut modul în care au fost descriși și amplasați în carte.
Titlu: Rătăcire
Autor: Lauren Kate
Editura: Litera